יצירת קשר

למקרים דחופים
שלח >

דלקות חוזרות בדרכי השתן- תסמינים וטיפול

דלקות בדרכי השתן הינן תופעה שכיחה הנגרמת לרוב בעקבות זיהום חיידקי בשלפוחית השתן. ב-75%-90% מהמקרים מדובר בחיידקי ה-אי קולי המגיעים אל פתח השופכה, הקרובה אצל נשים באופן יחסי אל פי הטבעת, עד להגעתם אל השלפוחית, ובמקרים מסוימים עד לכליה.

טיפול באוזוןיחד עם זאת, ישנם גם מצבים בהם נגרמות דלקות בדרכי השתן בעקבות חזרה של השתן אל הכליות או מבעיה אנטומית כלשהי כגון מום מולד, ועל כן מומלץ לפנות אל הרופא לצורך אבחון וטיפול, בעיקר בנסיבות של דלקות חוזרות בדרכי השתן.

התסמינים שעלולים לרמוז על דלקת בדרכי השתן דחיפות ותכיפות במתן שתן המלווה בתחושות של צריבה ושהשלפוחית לא התרוקנה לחלוטין במהלך ההשתנה. סימנים קליניים נוספים הם שתן עכור, שינויים בריח או דימום בשתן. במצבים בהם מופיעים תסמינים של חום וצמרמורות, עייפות יתר וכאבים בגב תחתון עולה החשד שמדובר בסיבוכים של הדלקת.

דלקות חוזרות בדרכי השתן- שכיחות התופעה

מדובר, כאמור, בתופעה שכיחה הנפוצה בעיקר אצל ילדות קטנות, צעירות שהחלו לקיים יחסי מין ונשים לאחר שהגיעו לגיל המעבר, בעוד שאצל הגברים מדובר בתופעה נפוצה פחות העשויה להתפתח בעיקר בגילאים המבוגרים על רקע הגדלת הערמונית ואצירת השתן.

הנתונים הסטטיסטיים מראים כי בין 20% ל-30% מקרב הנשים אשר לוקות בדלקת בדרכי השתן חוות לאחר מכן אפיזודה נוספת. ואולם, בנסיבות בהן דלקות חוזרות בדרכי השתן בתוך שבועיים מהתפרצותה של הדלקת הראשונה, ייתכן ומדובר בדלקת המקורית שלא מוגרה ולאו דווקא בהדבקה מחודשת.

בנוסף לתסמינים הקליניים ניתן לאשר את האבחון באמצעות תרבית שתן, ובמצבים של דלקות חוזרות בדרכי השתן ייתכן והמטופלת תישלח לבירור הדמייתי לצורך שלילת מום מבני.

הטיפול בדלקות בדרכי השתן

הטיפול המקובל בדלקות בדרכי השתן מורכב לרוב מאנטיביוטיקה ותרופות להקלה על תחושת הצריבה. הטיפול התרופתי ומשך הטיפול שונה ממקרה למקרה ומותאם לסוג החיידק שאחראי לזיהום, תדירות התופעה וגילאי המטופלים, ובמצבים בהם התפשט הזיהום והגיע אל הכליות, ייתכן והמטופל יישלח לאשפוז בבית החולים לצורך מתן עירוי תרופתי תוך־ורידי.

אחד מהמרכזים המומלצים לטיפול בתחום הינו מרכז המומחים ד"ר דיין לרפואה משולבת, אשר הוקם מתוך מטרה להחדיר לישראל קונספט של שירותים רפואיים מתקדמים, המשלבים בתוכם מעטפת רחבה של טיפולים חדשניים מהרפואה המשלימה בנוסף לטיפולים המקובלים ברפואה הקונבנציונלית.

אחת מן השיטות הייחודיות במרכז לטיפול במצבים של דלקות חוזרות בדרכי השתן כמו גם לצורך ניקוי רעלים מהגוף נשענת על טיפול משולב של חימום הנרתיק יחד עם גז אוזון. מדובר בפתרון מטבי לדלקות עקשניות אשר אינן מגיבות לטיפול המקובל באנטיביוטיקה. שיטה חדשנית זו נוסתה ברחבי העולם (וכן בישראל בחסות בית החולים בילינסון) וזכתה לתוצאות מצוינות.

• + כאב ואורתופדיה
  • + מחלות כרוניות
  • + סרטן
  • + גסטרו - מערכת העיכול
  • + אורולוגיה
  • + איזון סוכרת
  • + הידרוקולוניק
  • + טיפול באוזון
  • + טיפול בקנדידה
  • צור עמנו קשר.

צוות המומחים של מרכז ד"ר דיין עומד לרשותכם בכל עת,
    צרו עמנו קשר לתיאום פגישת ייעוץ.

שלחו פנייתכם >