יצירת קשר

למקרים דחופים
שלח >

הפרשות בנרתיק

הפרשות בנרתיק | מרפאת המומחים של ד"ר דייןנשים רבות סובלות בשל הפרשות בנרתיק. ישנן הפרשות הנחשבות לנורמליות והן חלק מהפעילות ההורמונלית של גוף האישה, אך במקרים רבים ההפרשות נגרמות כתוצאה מזיהומים שונים, דלקות או פטריות. יותר ממחצית מהפניות הנעשות לרופאי הנשים הן בשל הפרשות אלה ותופעות שונות הנלוות אליהן. הצוות הרפואי של מרכז המומחים לרפואה משולבת ד"ר דיין מסביר על הגורמים להפרשות בנרתיק ועל דרכי הטיפול הנכונות.

הפרשות בנרתיק: איך מזהים הפרשות לא תקינות?

הפרשות בכמות מועטה, ללא ריח, נחשבות לחלק נורמלי מהתפקוד ההורמונלי של הגוף, והן שכיחות למדי אצל כל אישה שהחלה לקבל ווסת. הפרשות שאינן תקינות הן הפרשות בכמות מרובה, הפרשות בעלות ריחות חזקים או לא נעימים, והפרשות שמתלוות אליהן תחושות אי נוחות כמו צריבה בנרתיק, גירודים בנרתיק וכו'.

מה גורם להפרשות לא תקינות?

הפרשות בנרתיק יכולות להיגרם מכמה גורמים, כפי שציינו בתחילה - זיהום מקומי, פטריה או דלקת. הזיהומים המקומיים נדירים כסיבה יחידה להופעת הפרשה, ובדרך כלל ההפרשות נגרמות כתוצאה מהופעת פטרייה בנרתיק או כתוצאה של תהליך דלקתי, פנימי או חיצוני. בדיקות מעבדה של ההפרשה יכולות לקבוע את סוג ההפרשה ואת הגורם לה, אך בדיקות אלה אינן מגלות את הסיבה להופעת הפטרייה או הדלקת, שהיא בדרך כלל פטריית הקנדידה הגדלה במערכת העיכול.

ברוב המקרים, רופאי הנשים אינם מבצעים בדיקות יסודיות, וגם כאשר ניתן טיפול מקומי מתאים, הבעיה נפתרת באופן זמני בלבד. השפעתה הרעה של הקנדידה על הגוף כולו הולכת ומתגלה לעולם הרפואה יותר ויותר, והיא משויכת למגוון בעיות, החל מבעיות במשקל וכלה במחלת קרוהן. הטיפול בקנדידה שייך לתחום של רפואה פנימית.

הטיפול הנכון

כאמור, הטיפול הנפוץ מעניק הקלה זמנית בלבד, במקרה הטוב. במרכז המומחים לרפואה משולבת משתמשים בשיטות מתקדמות לריפוי כל הגורמים האפשריים של הפרשות בנרתיק, כמו חימום  וגינלי מקומי וטיפול באוזון, במקביל לטיפולים למיגור הקנדידה ולטיפולים תומכים לחיזוק הגוף. האוזון ידוע כמחטא הטוב ביותר בטבע, והחימום הוגינלי הוכח מחקרית כמסייע בריפוי מקומי של בעיות שונות במערכת המין הנשית. כמו כל הטיפולים במרכז המומחים, גם טיפולים אלה נעשים בהתאמה אישית לכל מטופלת ובהתאם לצורך.

• + כאב ואורתופדיה
  • + מחלות כרוניות
  • + סרטן
  • + גסטרו - מערכת העיכול
  • + אורולוגיה
  • + איזון סוכרת
  • + הידרוקולוניק
  • + טיפול באוזון
  • + טיפול בקנדידה
  • צור עמנו קשר.

צוות המומחים של מרכז ד"ר דיין עומד לרשותכם בכל עת,
    צרו עמנו קשר לתיאום פגישת ייעוץ.

שלחו פנייתכם >