טיפול בהשמנת יתר

טיפול בהשמנת יתר

בעולם קיימים מיליוני אנשים הסובלים מהשמנת יתר מביאים על עצמם סיבוכים כמו תשישות ועייפות, אך גם יתר לחץ דם, סכרת, התקפי לב ועוד. טיפול בהשמנת יתר מוצלח מותנה בבניית תכנית לטווח ארוך עם הרופא שלך. הגברת פעילות גופנית ואכילת מזון בריא הינה המפתח לחיים בריאים ומאושרים. ד"ר דיין לרפואה משולבת, מסביר על הסיכונים שבמשקל העודף ועל דרכי הטיפול בהשמנה ובסיבוכיה.

מה גורם להשמנת יתר?

הרגלי אכילה לא נכונים, סגנון חיים לא פעיל,הבטים רגשיים,גורמים תורשתיים הינם סיבות משמעותיות מאוד בתופעת השמנת היתר, אך גם לסביבה ולחינוך השפעות מרחיקות לכת בתחום הרגלי התזונה. הרגלי התזונה שנספוג מגיל צעיר ישפיעו רבות על משקלנו. צריכת מזונות עתירי שומן, סוכר ומלח, מזון מעובד ומתועש, וצריכה קטנה מדי של פירות ובעיקר ירקות, מובילים לרוב להשמנת יתר. גורמים נוספים שעשויים להשפיע על משקלנו הם הפרעות מטבוליות שונות, חוסר שינה כרוני, נטילת תרופות מסוימות ועוד.

סוגי ויטמינים ומינרלים החיוניים לגוף

קודם כל תזונה

אחת השיטות ליישם טיפול בהשמנת יתר היא על ידי תזונה נכונה ומבוקרת, צמצום צריכת המזונות השומניים, אכילת ירקות מרובה, ונטילת תוספי מזון במידת הצורך תוך פיקוח רפואי. בנוסף, יש להכניס לשגרה פעילות גופנית מתונה וקבועה.
ברגע שאדם מגיע למצב של השמנת יתר הוא הופך להיות פעיל מרכזי חשוב ביותר בשינוי שניתן לחולל במצבו. מודעות לנזקים המצטברים והמסכנים היא חלק חשוב ומניע מרכזי ביצירת השינוי ובהתמדה באורח חיים שיש בו תרומה חשובה להפחתה במשקל.

טיפול המתמקד בחולה ולא במחלה

יותר מבכל מחלה אחרת, אחריות המטופל על החלמתו היא חיונית כשמדובר על טיפול בהשמנת יתר  לה נזקים מצטברים, חלקם מסכני חיים, והגדלת המודעות האישית אליהם היא הכרחית בכדי לרתום את המטופל לשינוי. ככל שהמטופל שיתף פעולה כך גם המשקל יפחת. הטיפול הנכון צריך להתמקד במכלול היבטים גופניים, נפשיים ואישיותיים, ולשלב את הטיפול המתאים ביותר למטופל.

טיפול בהשמנת יתר

השמנת יתר הינה בעיה בריאותית חמורה (ויש לציין גם אסתטית-פסיכולוגית), והטיפול במחלה זו מחייב התייחסות להיבטים שונים, גופניים, נפשיים ומנטליים. מרכז רפואי  ד”ר דיין לרפואה משולבת טיפול בהשמנת יתר כולל, מלבד הייעוץ התזונתי, גם טיפול ברפואה משלימה, טיפול רגשי-נפשי תומך, מניעת הישנות ושליטה בגירוי בהתאמה אישית למטופלים ובהתאם לצרכיהם ולבעיות מהן הם סובלים.
 הפחתת המשקל מובילה לשיפור באיכות החיים, ולריפוי מרבית המחלות הנלוות לה. במידה ואתם נמצאים בקבוצת הסיכון של הסובלים מעודף משקל, כדאי שתדעו שהטיפול בבעיה אינו סובל דיחוי. 

נגישות

לתאום פגישה

מוזמנים לשלוח לנו הודעה

[leadercf7 campid="4622"]