ארטריטיס? די לסבל!

ארטריטיס היא דלקת פרקים, והיא מתחלקת לשתיים: ראומטואיד ארטריטיס (דלקת פרקים ראומטית), מחלה אוטו-אימונית בה הגוף תוקף את עצמו וגורם לדלקות במפרקים השונים. המחלה השניה היא אוסטאוארטריטיס,דלקת פרקים ניוונית הנפוצה בקרב אנשים מבוגרים, הפוגעת בגוף בשל שחיקת הסחוסים במפרקים השונים, וגורמת לפגיעה ביכולת התנועה.

בשני המקרים, הדלקות נגרמות בשל חומצת שתן שאינה משתחררת מהגוף בצורה טובה, מה שמוביל להצטברות רעלים הגורמים לבעיות שונות, ביניהן דלקות באזורי המפרקים. הופעתה של דלקת פרקים, בעיקר בגיל הצעיר, יכולה להיות אינדיקציה לקיומה של פטריית קנדידה במערכת העיכול.

יש טיפול לארטריטיס?

החולים במחלות ארטריטיס מדווחים על סבל רב, כאבים משתנים או קבועים, נפיחויות במפרקים הפגועים, הגבלה בתנועה ובתפקוד היומיומי ועוד.

הרפואה המודרנית אינה יודעת לרפא את דלקת הפרקים לחלוטין אלא להקל על הכאבים בצורה מקומית בלבד, בעזרת תרופות שונות (שלחלקן תופעות לוואי, כמובן), פיזיותרפיה, התעמלות ואביזרים שונים לתמיכה במפרקים הפגועים. במקרים של פגיעה קשה במפרק הירך או הברך  ישנה אפשרות להחליף את המפרק בניתוח. הרפואה המשלימה, מצידה, מציעה פתרונות שונים לאיזון הגוף ולסילוק חומצות השתן והרעלים בדרכים שונות, תוך חיזוק הגוף וחזרה הדרגתית לפעולה תקינה.

להקל בלי תרופות

בכדי להקל על כאבי המחלה מומלץ להשתמש באביזרים תומכים כמו ברכונים ומקל הליכה, לעסוק בהתעמלות מחזקת שרירים, לרדת במשקל אם ישנו משקל עודף, ולהשתמש בחימום או קירור מקומי בזמן כאבים חדים. ניתן להיעזר בטיפולים שונים מתחום הרפואה המשלימה בכדי להקל על הכאבים ולהפחית את הדלקתיות.

הטיפול במחלות ארטריטיס

במרכז מומחים ד"ר דיין לרפואה משולבת מאמינים כי ניתן להוציא את הטוב ביותר משתי הגישות – זו של הרפואה המערבית וזו של הרפואה הטבעית, ולטפל באדם ולא בסימפטומים מהם הוא סובל. במרכז המומחים מאבחנים כל אדם באופן אישי ומתאימים לו את הטיפול המתאים לו במדויק. האבחון נעשה על ידי רופאים מומחים בתחומם – אורתופדים, ראומטולוגים וכו'.

הטיפול האישי מותאם לפי האבחון ויכול לכלול טיפול נפשי-רגשי, נטילת ויטמינים ומינרלים, הידרוקולניק, טיפול באוזון, תמיכה בתזונה ועוד. במידת הצורך, משולבת בטיפול גם נטילת תרופות,  אך השאיפה היא להפחית במינונים עד כמה שאפשר. כאשר ארטריטיס נגרם כתוצאה מקיומה של קנדידה, ד"ר דיין יכול להבטיח ריפוי מלא.

[leadercf7 campid="4622"]