דורבן העקב הוא עקב האכילס שלך? הגיע הזמן להיפטר ממנו אחת ולתמיד!

דורבן או דורבן העקב הוא תהליך דלקתי המתפתח בחיבור שבין עצם העקב לגידים והרצועות שבכף הרגל. מדובר בתופעה שכיחה, והנתונים הסטטיסטיים מראים שעשירית מהאוכלוסייה לוקה בה בשלב כלשהו במשך החיים.

התסמינים האופייניים לדורבן העקב הם כאבים בעקב כף הרגל הנגרמים מהתפתחותה של בליטה גרמית, תוך שהכאבים מתעצמים במצבי דריכה והליכה עד לכדי גרימת צליעה. ד"ר יוסף דיין, רופא פנימאי מומחה ומייסד מרכז מומחים לרפואה משולבת מסביר שדורבן העקב נובע לרוב מקרעים מיקרוסקופיים הנגרמים מסיבות שונות ומגוונות כמו תהליכי שחיקה טבעיים, אימונים ספורטיביים מאומצים, משקל עודף או נעליים בלתי מותאמות.

הזנחת המצב מובילה בדרך כלל להתפתחותה של הסתיידות מקומית אשר גורמת לאספקת דם בלתי תקינה אל המקום הפגוע, ולעתים גם לפגיעה משמעותית בתפקוד.

השיטות הקונבנציונליות המקובלות לטיפול בדורבן ברגל

הטיפול בדורבן ברגל ברפואה הקונבנציונלית תלוי בחומרת הפגיעה, כשבמקרים הקלים יותאם למטופל מדרס ייחודי בעל תמיכת סיליקון בשילוב של פיזיותרפיה במתכונת חד או דו שבועית למשך כמה שבועות. במקרים בהם מגיע המטופל לאבחון לאחר שכבר התהווה תהליך דלקתי, טיפול בדורבן ברגל יכלול לרוב תרופות משככות כאבים ונוגדות דלקת.

במידה ומדובר בדלקת כרונית, עשוי הטיפול לכלול זריקות סטרואידים לאזור. ד"ר יוסף דיין מדגיש שהזרקת סטרואידים מוגבלת לשלוש הזרקות בלבד מהחשש לתופעות לוואי קשות. האפשרות הניתוחית להסרת הדורבן תוצע למטופל במקרים שבהם שום טיפול מהטיפולים השמרניים המקובלים לא הוביל לשיפור.

מטרתו של הניתוח במרבית מהמקרים היא לשחרר את רצועת הרקמה החיתולית הפלנטרית מעצם העקב על מנת להפחית את המתח ברצועה. הניתוח ניתן ליישום בשיטה אנדוסקופית או דרך חתך בעקב, אך מומלץ להימנע ממנו היות והצלחתו שנויה במחלוקת ויש בו סיכון לסיבוכים.

טיפול בדורבן ברגל- בלי ניתוח ובלי כאבים!

מרכז מומחים ד"ר דיין לרפואה משולבת נחשב למרכז מוביל בכל הנוגע לטיפול בדורבן ברגל ולדלקות כרוניות נוספות. ייחודיותו של המרכז נעוצה הן במעטפת השירותים הרחבה שהוא מציע והן בהיותו משלב בין הרפואה הקונבנציונלית לגישות טיפוליות מהחדשניות והמתקדמות ביותר שקיימות כיום בתחום הרפואה המשלימה.

המרכז מציע מודל ייחודי לטיפול בדורבן ברגל הכולל גלי הלם אקוסטיים כתחליף להתערבות הניתוחית. השימוש בשיטת גלי ההלם האקוסטיים הנו קלסי במצבים של דלקות כרוניות והסתיידות בגידים, ונמצא יעיל במעל ל-90% ממקרי דורבן העקב, מרפק הטניס, מרפק גולף וכתף קפואה. ההליך הטיפולי מורכב מהכוונת גלי ההלם אל המוקדים הדלקתיים במטרה למוסס ולהספיג בגוף את החומר האחראי לפרוץ הדלקת, תוך כדי הרחבת כלי הדם לצורך הגברת זרימת הדם לאזור הפגוע, שיכוך הכאב וזירוז הריפוי.