מהי דלקת בכתף ומהם גורמי הסיכון להיווצרותה?

מפרק הכתף מורכב מעצמות, טבעת סחוסית (לברום), שרירים, וכן רצועות, גידים, עצבים וכלי דם. היות ומפרק הכתף הנו רב שימושי ומתאפיין בטווח תנועה נרחב, תנועתיות יתר ושימוש מוגבר במפרק עלולים לגרום לעומסים חריגים וחושפים אותו לפציעות, כאבים
ודלקת בכתף.

מרכז רפואי  ד”ר דיין לרפואה משולבת, המשלב בין הרפואה הקונבנציונלית לשיטות מתקדמות מתחום הרפואה המשלימה ונחשב לפורץ דרך גם בתחום הסתיידות בכתף, מסבירים שבמקרים רבים עשוי להתפתח בכתף תהליך דלקתי על רקע שקיעת משקעי סידן בגידים ובמפרק, תופעה המובילה להיווצרותו של תהליך דלקתי סטרילי שבא לביטוי בכאבים בכתף והגבלה בתנועה עד למצב של כתף קפואה.

בקבוצת הסיכון לתופעה זו נמנים, בין היתר, בעלי מקצוע העושים שימוש מוגבר במכשירים וכלים רוטטים היוצרים ויברציות או מבצעים תנועות רוטיניות חוזרות ונשנות במסגרת עיסוקם, כגון פועלי ייצור, פועלי בניין, נהגים, סדרני סחורה, צבעים, וכן ספורטאים, ובפרט אלו העוסקים בפעילות אגרסיבית.

Portrait of sporty woman putting her hand on red spots on while has sport injury in her shoulder.
המודל הטיפולי הייחודי בדלקת בכתף

מרכז רפואי  ד”ר דיין לרפואה משולבת מציינים שהחל מגילאי הארבעים גדל הסיכון להתפתחות דלקת בכתף כתוצאה מירידה ביציבות הכתף, תהליכים ניוונים והיחלשות הרקמות. כמו כן, בעיות משפחתיות וחברתיות, מתחים נפשיים וגורמים פסיכולוגיים נוספים, כל אלו עלולים להחמיר את התסמינים ולהאט את קצב ההחלמה.

המודל הטיפולי הייחודי המוענק במרפאה הנו רב מערכתי ומותאם באופן פרטני אל צורכי המטופל. מעטפת הטיפולים עבור דלקות בכתף עשויה לכלול שימוש בגלי הלם ובמזרן מגנטי פולסטילי כטיפול מחליף לזריקות קורטיזון וניתוח, טיפול באוזון ועירוי אומגה 3.

טיפול באוזון נחשב לאפקטיבי במיוחד, היות והאוזון מתפרק לחמצן בתוך זמן קצר מכניסתו אל זרם הדם. החמצן הנו החומר האנטי דלקתי היעיל ביותר בטבע, והשימוש בו מאפשר השמדת מיקרו אורגניזמים בלתי רצויים, זאת מבלי לפגוע בתאים ההומאניים. התפרקות האוזון לחמצן משפר את ריכוז החמצן ברקמות ותהליך הנשימה התאית, ומוביל לשרשרת של תהליכים כימיים המשפרים את תפקוד התאים, חילוף החומרים בגוף ותפקודן של מערכות הגוף שונות, ובכך תורם הן לריפוי הנגע והן לטיפול הכללי.

טיפול בבעיות אורתופדיות בעזרת גלי הלם ומזרן אלקטרומגנטי ממוחשב

אחת מהשיטות הטיפוליות היעילות ביותר לדלקת בכתף ובעיות אורתופדיות נוספות כוללת שימוש בגלי הלם אקוסטיים, המכוונים אל האזור הפגוע במטרה למוסס את החומר שבגינו נגרמה הדלקת ולהספיגו בגוף.

בנוסף, גלי ההלם מרחיבים את כלי הדם ומעודדים ייצור של כלי דם חדשים, דבר שמגביר את זרימת הדם אל האזור הפגוע, ובכך מסייע להיעלמות הדלקת והכאב. הטיפול בגלי הלם אינו פולשני וללא תופעות לוואי, ומתבצע באמצעות מכשיר אורתוספק בשכיבה או בישיבה.

הטיפול באמצעות המזרן האלקטרומגנטי הממוחשב משנה את התדר החשמלי של הגוף במטרה להגביר את ייצור האנרגיה בתאים. העלייה ברמת חיוניות התא מובילה לתפקוד טוב יותר של כלל המערכות ומשמשת כמנוף לזירוז החלמה. השימוש במזרן האלקטרומגנטי הנו ללא תופעות לוואי ומסייע במגוון רחב של מצבים קליניים.

[leadercf7 campid="4622"]