דלקת בכתף- גורמי סיכון

מפרק הכתף הינו מפרק בעל מגוון תנועות וטווח תנועה במספר מישורים כשהתנועתיות הרבה במפרק באה על חשבון חוסנו ויציבותו. שימוש מוגבר ותנועתיות יתר עשויים להוביל לעומסים חריגים, תוך סיכון להתפתחות של פציעות, דלקת בכתף וכאבים.

כאבים בכתף הנובעים מפציעות הינם תופעה שכיחה, טורדנית וממושכת, ותמיד מומלץ למנוע פציעות כתף מהטיפול בהן. מפרק הכתף מורכב מארבעה עצמות, טבעת סחוסית המכונה "לברום", רצועות, כלי דם, שרירים, גידים ועצבים.

היות והכתף הינה ברוב תחומי החיים מפרק רב שימושי היא חשופה לפציעות, החל מהנטייה הטבעית לשלוח ידיים במהלך הנפילה לצורך הגנה על הראש והפנים וכלה בביצוע תנועות נשנות של הכתף במהלך העבודה, כשהפעילות החוזרת ונשנית גורמת  לנזקים מצטברים.

Portrait of sporty woman putting her hand on red spots on while has sport injury in her shoulder.

הסיבות להיווצרות דלקת בכתף

דלקת בכתף עשויה לנבוע, בין היתר, מפעילות נשנית ושימוש בכלים ומכשירים רוטטים אשר יוצרים ויברציות, כשבקבוצת הסיכון ניתן למנות בעלי מקצוע כגון קלדניות, ספרים, צבעים, פועלי בניין, פועלי ייצור, סדרני סחורה וכן ספורטאים העוסקים במגע אגרסיבי כמו באומנויות לחימה או בתנועות רוטיניות כמו בשחייה, או לחלופין בהטלות וזריקות כדור כגון כדורסל, כדוריד, טניס, כדורעף וכדומה.

ניתן למנות מגוון רחב של גורמים אפשריים העשויים להוביל לכאבים בכתף כגון קרע או מתיחת רצועות או גידי בכתף, נזק למעטפת המפרק, הסתיידות בכתף, פריקות כתף, דלקת פרקים לרבות דלקות זיהומיות, כתף קפואה, שחיקת סחוס, דלקת ברקמת הבורסה וכיוצא בזה. כמו כן, עלולים הכאבים להיגרם כתוצאה מגידולים סרטניים, הקרנות כאב בעקבות בעיה בלב, הקרנות כאב בעקבות כשל תפקודי של אחד האיברים הפנימיים וכדומה.

מרכז מומחים ד"ר דיין- המודל הטיפולי הייחודי

חשוב להדגיש שמעל לגילאי ה- 40 עולה הסיכון להיווצרותה של דלקת בכתף, זאת בעקבות הירידה המשמעותית ביציבותה של הכתף, היחלשות הרקמות ותהליכים ניוונים. גורמים פסיכולוגיים לרבות חוסר סיפוק מן העבודה, מתחים נפשיים ובעיות משפחתיות וחברתיות עשויים להשפיע על התפתחותם של הכאבים בכתף ואף להאט את קצב ההחלמה.

אחד המרכזים המתמחים בטיפול בכאבים, פציעות ודלקות בכתף הוא מרכז המומחים ד"ר דיין לרפואה משולבת, אשר נוסד בשנת 1986 במטרה להעניק מעטפת של שירותים רפואיים, תוך שילוב בין טיפולים קונבנציונליים מקובלים יחד עם טיפולים מתקדמים מהרפואה המשלימה.

המודל הטיפולי הייחודי לטיפול בכאבים בכתף הינו רב מערכתי ומותאם אינדיבידואלית לצורכי המטופל. מכלול הטיפולים עשוי לכלול שליחת גלי הלם אקוסטיים אל האזור הבעייתי (טיפול באורתוספק) לצורך הרעדה ופירור ההסתיידות עד להתמוססותה וספיגתה בגוף, וכן טיפול באוזון והזרקת תכשירים הומיאופתיים למשך מספר שבועות בהתאם למידת הצורך.