טיפול בכאבי ברכיים- איתור הגורם להתפרצות הכאבים

כאבים בברכיים הינם תופעה שכיחה במיוחד, והסטטיסטיקות מלמדות כי 80% מקרב בני ה-70 ומעלה עשויים ללקות בה. עם זאת, כאבי ברכיים עלולים להתפרץ גם בגילאים הצעירים יותר בעקבות נזק טראומטי מצטבר כתוצאה מאימון לקוי או עומס יתר, וכן חבלות ומכות ישירות העלולות לגרום לקרעים ברצועה או שבר בעצם, שחיקת סחוס בברך ודלקות מפרקים כגון דלקת פרקים ניוונית (אוסטאוארתריטיס), דלקת בגיד הפטלה ודלקת מפרקים שגרונית.

כאבי ברכיים עלולים להיגרם גם מבעיות אחרות המקרינות את הכאב אל הברכיים כמו בעיות בקרסול או במפרק הירך, בעיות בגב התחתון וכדומה. טיפול בכאבי ברכיים מותנה לרוב באבחון מקדים על ידי הפניית המטופל לצילומי ברכיים, בדיקות דם במידת הצורך והפנייה לאורתופד מומחה על מנת לקבל אבחון מדויק ולהתאים את הטיפול בהתאם למקורם של הכאבים.

שיטות קונבנציונליות לטיפול בכאבי ברכיים

דרכי טיפול בכאבי ברכיים ברפואה הקונבנציונלית תלויות בגורמים שהובילו להתפרצות הכאבים ודרגת עוצמתם והן כוללות, בין היתר, פיזיותרפיה לחיזוק השרירים שמסביב לברך ושיפור בשיווי המשקל, חבישה ומדרסים בהתאמה אישית לצורך התמיכה במפרקי הברכיים.

הטיפול התרופתי עשוי לכלול משככי כאבים כמו אטופן או ארקוקסיה, ובמקרים של כאבים קשים הנובעים מדלקת פרקים עשוי הרופא להמליץ על הזרקת סטרואידים לתוך מפרק הברך. חשוב לציין שהשפעתן של הזריקות הללו נמשכת אמנם כמספר חודשים, אך יחד עם זאת, הן אינן אפקטיביות בכל המקרים, כשבנוסף לכך קיים גם סיכון להחדרת זיהום.

כמו כן, רופאים מסוימים ממליצים על טיפול בהזרקת חומצה היאלורונית במטרה להקל על הכאב ולשמש כנוזל סיכה למפרקים. במקרים מסוימים יופנה המטופל לניתוח כירורגי להחלפת מפרק הברך כולו או חלקו, תיקון הסחוס הקרוע, תיקון הרצועות הקרועות או הסרת גופים רופפים מהמפרק.