כתף קפואה - גורמי המחלה ותסמיניה

בשלבים הראשונים מתפרץ הכאב בעיקר בלילה או כשהכתף נמצאת בטווח התנועה המקסימאלי שלה. בשלבים המתקדמים הופך הכאב למצב קבוע ללא כל קשר לתנועתיות בכתף, כשהכאב מוחרף עם כל תנועה, עד שהחולה נמנע מהנעת הכתף על מנת למזער ככל שניתן את הכאבים העזים.

בעיית הכתף הקפואה נמנית באותה הקטגוריה יחד עם מחלות שכיחות נוספות כגון דורבן, מרפק טניס או גולף, ארטריטיס וכדומה. מחקרים שנעשו בתחום מעלים כי הבסיס הפתולוגי של המחלה קשור אל פגיעה מקומית באספקת הדם, כשהכאב הינו ביטוי להצטלקויות של הרקמות הרכות בכתף ופגיעה במערכת העצבית. המחלה עשויה להתרחש כתוצאה מטראומה כגון קרע בגידי הכתף או ברצועות, שבר בכתף וכדומה, כשבקבוצת הסיכון נמנית אוכלוסיה הלוקה במחלות הקשורות אל בלוטת התריס, סוכרת ועוד.

Portrait of sporty woman putting her hand on red spots on while has sport injury in her shoulder.

כתף קפואה – מרכז מומחים ד"ר דיין לרפואה משולבת

אחד המרכזים המתמחים בטיפול בבעיית כתף קפואה הוא מרכז מומחים ד"ר דיין לרפואה משולבת, אשר נוסד בשנת 1986 על ידי ד"ר דיין יוסף, מומחה ברפואה פנימית. המרכז הינו חלוץ ופורץ דרך בכל הנוגע לשילוב הרפואה הקונבנציונאלית יחד עם טיפול ברפואה משלימה, ומעניק מעטפת רחבה של שירותי אבחון וטיפול במגוון תחומים החל מגסטרואנטרולוגיה, נפיחות בבטן וטיפול במחלות מערכת העיכול, דרך כירורגיית כלי דם וגניקולוגיה וכלה במתן תמיכה בחולי סרטן והזנה תוך ורידית של חומצות אומגה 3.

המודל הטיפולי הייחודי בכתף קפואה של מרכז ד"ר דיין לרפואה משולבת

המודל הטיפולי בכתף קפואה מטעם מרכז ד"ר דיין לרפואה משולבת הינו הייחודי ומשלב מספר שיטות טיפוליות על פי צורכי המקרה.

אחת השיטות הטיפוליות במרכז לבעיות ההסתיידות המאפיינות כתף קפואה היא הטיפול באמצעות מכשיר אורתוספק אשר שולח גלי הלם אקוסטיים אל המוקד הבעייתי. גלי ההלם האקוסטיים מרעידים את מקום עד להתפוררותה והתמוססותה של ההסתיידות וספיגתה בגוף. הפעולה מובילה לזרימת דם מוגברת אל האזור ולהיעלמות הדלקת והכאבים המתלווים אליה.

בנסיבות בהן מלווה ההסתיידות בכאבי שרירים, ניתן לשלב בטיפול גם הזרקות אוזון מקומיות.