מחלת קרוהן

מחלת קרוהן – מחלת מעי דלקתית

קרוהן הינה מחלה דלקתית שמופיעה בקצה המעי הדק, אך עלולה לפגוע בכל המעיים. לא ידוע מה הרקע למחלה. קרוהן מאופיינת בדלקות חוזרות ונשנות, בהידבקויות חלקי המעיים, בצריבה בדרכי השתן, בהיווצרות חסימות מעיים ובכיבים, שעלולים להתפתח ולהגיע עד לדופן המעי וליצור פיסטולות ואבצסים. למחלה תסמינים מגוונים, השונים מחולה לחולה, כגון: דם בצואה, כאבי בטן חריפים, בחילות, שלשולים, תפרחות בעור, חום וירידה במשקל.אבחנת מחלת קרוהן נעשית על ידי שלילת קיומה של קוליטיס באמצעות ביופסיה, קולונוסקופיה וצילומי מעיים. גם כאן, הטיפול המקובל הוא בתכשירים נוגדי-דלקת, כמו רפאזל וסלאזופרין, או תכשירים לדיכוי המערכה החיסונית, כמו קורטיזון ואימוראן – בדומה לקוליטיס. לעיתים, בשלבים מתקדמים של קרוהן, משתמשים בעירויים של תכשירים נוגדי TNF, כמו רמיקייד או הומירה, אולם הסיכון לתופעות לוואי בהם הוא גבוה.

1844 (1)

המודל הטיפולי המיוחד שלנו

מטרת הטיפול בחולה קרוהן היא להחזיר את החולה לתפקוד רגיל ושגרתי, ללא צורך בתרופות, לאורך זמן רב ככל האפשר. ברוב המקרים, החולה סובל מחסר תזונתי חריף, על רקע הפרעות בספיגה והימנעות ממרכיבי תזונה חשובים, לאורך שנים. לכן, ללא השלמת הרכיבים התזונתיים ויצירת בסיס הולם, לא ניתן לרפא את הדלקת. הטיפול במחלת קרוהן הוא אינדיבידואלי ומתבסס על התרשמות קלינית מהמטופל, תוך התייחסות למצב הגוף, הרכב התזונה, דרגת הסבל, משך המחלה, היקף הירידה במשקל, התרופות הנלוות והפגיעה באיכות החיים הכוללת. בהמשך לכך, אנחנו מתאימים לחולה במחלת קרוהן את הטיפול הטוב ביותר עבורו:

• עירויי ויטמינים ומינרלים, ברזל ואומגה 3  זו הדרך היחידה לעקוף את מערכת העיכול, לאפשר לגוף לקבל ישירות את החומרים הדרושים לו וליצור את הבסיס התזונתי הנדרש לריפוי הדלקת, לקיום תקין ולחיזוק הגוף.
  • שינוי הרגלי האכילה ומרכיבי התזונה (לפי שיטת ד"ר מאייר).
  • הדרכה תזונתית אישית.
  • קוליביוגן ותכשירים טבעיים אחרים מסייעים בריפוי הכיב ובבניית רירית המעיים והקיבה מחדש.
  • תערובת חמצן ואוזון (בזריקות ובחוקן) – לטיפול בדלקת.
  • המשך השימוש בתכשירים המקובלים, במידת הצורך, תוך הפחתה הדרגתית עד להפסקה מוחלטת.
  • עזרה נפשית, במידת הצורך.