מחלת קרוהן – טיפול נכון ובריא

לייעוץ וטיפול במחלת קרוהן השאירו פרטים

[leadercf7 campid="4622"]

מחלת קרוהן – טיפול נכון ובריא

מחלת קרוהן הינה מחלה דלקתית הפוגעת במעיים, ויכולה להופיע בשתי צורות: כפיברוסטנוטית חסימתית המתאפיינת בחסימה של המעי עקב היצרות שלו, וכפיסטולות חודרניות המייצרות חיבורים לא תקינים בין חלקי המעי הפגועים לרקמות אחרות. צורת הטיפול בכל אחת מהצורות היא שונה והן יכולות להופיע בדרגות קושי משתנות של המחלה.

במי פוגעת מחלת קרוהן?

מחלת קרוהן מאפיינת בעיקר גברים, הן צעירים בטווח גילאים של 15 עד 30, והן מבוגרים בטווח גילאים של 60 עד 80. המחלה פוגעת מידי שנה בכ- 3 עד 14 נפשות על כל 100,000. למחלה מאפיינים גנטיים, וקבוצת האוכלוסייה העיקרית בה היא פוגעת היא יוצאי יהדות אשכנז, כשהסיכוי לחלות במחלה עבור קרוב משפחה בדרגה ראשונה לחולה במחלה עומד על כ- 10%. עוד מיוחסת המחלה לאזורים אורבניים ופחות לכפריים. כמו כן, הסבירות להופעתה עולה בקרב מעשנים ובקרב נשים הנוטלות גלולות למניעת הריון.

banner4

השפעות המחלה

כשלים של מערכת החיסון ופגמים גנטיים מביאים להופעת המחלה בדרגות פגיעה שונות, המשתנות בין חולה לחולה. פגיעה קלה של המחלה תתבטא בהופעת כיבים שטחיים בדפנות המעי, ופגיעה קשה יותר תתבטא בהתלכדות של מספר כיבים לרצף המופיע על המעי, בצמוד לרקמות בריאות, הופעתן של דלקות מקומיות וכשלים בחיבור בין לולאות המעיים. מחלות מערכת העיכול עשויות אף הן להיות קשורות למחלת הקרוהן, שכן מחלה זו עשויה להתפשט מהמעי ולפגוע במערכת העיכול לכל אורכה. השפעה נוספת של המחלה היא הופעתם של כאבים ודלקות בפרקים.

דרכי טיפול

הטיפול במחלה ותסמיניה משתנה בהתאם לסוגה ודרגת הופעתה, והוא כולל מתן תרופות שונות, ביניהן אנטיביוטיקה וסטרואידים, שינוי בהרגלי התזונה המבוססים בעיקר על מניעת עומס יתר על המעיים, טיפולים ביולוגיים למי שלא הגיב לטיפולים האחרים, ובמקרים קיצוניים אף ניתוחים. דרך טובה וקלה לטפל במחלת הקרוהן היא על ידי שילוב נכון בין רפואה קונבנציונאלית לרפואה משלימה. מרכז ד"ר דיין לרפואה משולבת מעניק ללקוחותיו טיפולים מקיפים, הן קונבנציונליים והן משלימים, המסייעים לתקוף את המחלה בצורה היסודית ביותר. בנוסף לטיפול בגורמי המחלה, ניתן טיפול להשפעותיה השונות והקלה על התסמינים. טיפול בדלקת פרקים המגיעה בעקבות מחלת קרוהן, טיפול בהשפעות השונות על מערכת העיכול ועוד.