עייפות תמידית - יש טיפול ל"מחלת היאפים"

עייפות תמידית , או בשמה המקצועי "תסמונת העייפות הכרונית", הוגדרה זה מכבר על ידי ארגון הבריאות העולמי כמחלה נוירולוגית, והיא ידועה גם בשם "מחלת היאפים". הלוקים בתסמונת סובלים מעייפות תמידית כתוצאה מתפקוד לקוי של מערכות הגוף השונות, לתקופה ממושכת.

בסופו של דבר הפגיעה חולפת, אך תקופת העייפות קשה, ולעיתים קרובות הירידה בתפקוד מביאה איתה בעיות נפשיות לא פשוטות, עבור אלה שהיו רגילים להיות פעילים רוב הזמן. ד"ר דיין, מנהל מרכז לרפואה משולבת של ד"ר דיין, מרחיב בנושא ומסביר מה ניתן לעשות.

הגורמים והטיפול

אחד מכל אלף ישראלים סובל מעייפות תמידית. לשמחת הלוקים בתסמונת, היחס אליה השתנה בעשורים האחרונים והיא כבר אינה משוייכת לעבודה תחת לחץ אלא נחשבת למחלה לכל דבר. כמו מחלות רבות אחרות, התסמונת פוגעת בעיקר בנשים בגילאי 40-60, בניגוד לסברה ששררה תחילה לגבי הופעת המחלה בעיקר אצל גברים עובדי הייטק. גורמי המחלה הרפואיים הם: תת פעילות בלוטת התריס, אנמיה, אי ספיקת לב, חסרים בויטמינים וברזל עוד רבות.הטיפול בתסמונת ממושך, מורכב, ומקל על הופעת סימפטומים מסוימים בלבד, ללא החלמה מלאה.

החיים בעייפות תמידית

כאמור, מעבר להופעת הסימפטומים הפיזיים, שאינם נעימים כשלעצמם, המחלה מלווה גם בקושי נפשי. חיים בתוך עייפות תמידית אינם קלים, מעבר לעייפות עצמה ולחולשה הכללית של הגוף, בעיקר עבור אנשים שרגילים להיות פעילים, יצרניים ותורמים. רבים מהלוקים בתסמונת מתלוננים גם על חרדה, דיכדוך ודכאון, שיכולים לנבוע הן מסיבות פיזיולוגיות, כחלק מתופעות המחלה, והן כתופעות משנה, הנגרמות כתוצאה מחוסר הפעילות ואיבוד הויטאליות.

הטיפול בתסמונת העייפות הכרונית

המרכז לרפואה משולבת של ד"ר דיין נחשב לאחד המרכזים המובילים בתחום הטיפול בתסמונת העייפות הכרונית.  הטיפול במרכז הוא טיפול אינדיבידואלי, המותאם באופן אישי ופרטני לכל מטופל ומטופל בנפרד.

הטיפול מותאם לאדם לאחר אבחון מקיף, ונבנה כך שייתן מענה אופטימלי לתסמינים מהם האדם הפרטי סובל. הטיפול יכול לכלול שינוי תזונתי, פעילות גופנית מתונה, ניקוי הגוף מרעלים, עירויי ויטמינים ומינרלים לשיפור תפקודי הגוף השונים, טיפולים באוזון, הומיאופתיה, וכן סיוע פסיכולוגי וטיפול נפשי, המביאים את המטופל לשיפור ניכר ולהפחתה ניכרת בעייפות הכרונית וכמובן לתפקוד יומיומי תקין. אנחנו כאן בשבילכם.