על אורתופדיה וכאב

ש: במה שונה הגישה שלכם במרכז מומחים מבחינת בעיות אורתופדיות, מהגישה של הרפואה הציבורית וקופות החולים לאותן הבעיות?

ת: בבסיס הדברים עומד יחס אישי במיוחד. אצלנו במרכז כל הטיפול נעשה כאן במתחם הרפואי, אינני שולח את המטופל עם אבחנה כללית, "החוצה" להמשך טיפול או מחזיר אותו להמשך בירור, אלא דואג למטופל למכלול הצרכים שלו כולל כל האלמנטים הטיפוליים הדרושים לו לצורך החלמה.

במסגרת המרכז אנו מספקים לו מספר רב של טיפולים בבעיות אורתופדיות שונות ומגוונות וכשהמטופל זקוק לדבר מה אשר המרכז אינו מספק  כגון, פיזיותרפיה או מדרס אורתופדי, המטופל מצטייד בהוראות מדויקות שלי להמשך הטיפול הדרוש לו, עד רמת התרגול האופטימלי עבורו.

חשוב לציין, כאן גם האבחנה וגם הטיפול נעשים על ידי רופא אורתופד. בקופות החולים, על פי רוב הטיפול במרבית סוגי הכאב מסתכמים באבחון ומרשם לתרופה משככת כאבים. מטופלים אשר סיימו סדרת טיפולים אצלנו, זוכים למעקב גם לאחר מכן בכדי לוודא שהישגים הטיפוליים נשמרים.

2941 (1)

ש: באילו בעיות אורתופדיות מתמחה המרכז?

ת: נלך מלמעלה כלפי החלק התחתון:
• עמוד שדרה צווארי
• עמוד שדרה מותני
• בעיות כאב שריריות או שלדיות הנובעות מהבעיות לעיל
• בעיות על רקע חיבור גיד, שריר, עצם, אשר לרוב יטופלו בגלי הלם.
• בעיות כתף שונות
• מרפק טניס
• מרפק גולף, כאב בחלק הפנימי של המרפק
• דלקת בגיד פיקת הברך
• דלקת בגיד אכילס
• דורבן העקב
• שברים בלתי מאוחים
• פציעות ספורט שונות

יש לציין שלפני שאני קולט מטופל, בין אם אובחן בקהילה ובין אם לא אני מתשאל אותו לפני כן על מנת למקד את הבעיה ולתאם ציפיות, אם אחשוב שאין לי דרך להועיל לו באופן משמעותי, לא אקלוט אותו לטיפול ואייעץ לו לאן כדאי לו לפנות במידת האפשר. כל טיפול מתחיל בתכנית טיפולים אישית אשר נמסרת למטופל ומאושרת על ידו מראש, כך אנו מיישרים קו ומתאמים ציפיות.

ש: מהי גולת הכותרת של תחום האורתופדיה במרכז מומחים?

ת: ללא ספק טיפול בגלי הלם.כאשר הטיפול עצמו נעשה על ידי רופא אורתופד, בעל ניסיון עשיר בתחום  והוא גם זה שאבחן את המטופל , יש בזה ערך מוסף משמעותי ויש להניח כי הנתון הזה מבטיח תוצאות טיפוליות מצויינות.

ש: באילו אמצעים מיוחדים אתם משתמשים במרכז מומחים, בכל הנוגע למקרים האורתופדים? האם ניתן לקבל טיפולים דומים בקופות החולים?

ת: שוב אחזור לטיפול בגלי הלם, כאשר בחלק מן המקרים, מכוסה על ידי חברות הביטוח במסגרת "מחליפי ניתוח" כלומר חברות הביטוח מכירות ביעילותו של הטיפול בגלי הלם ומוכנות לסבסד אותו כמקובל, מאחר ועשוי למנוע ניתוחים ופעולות כירוגיות. על פי המקרה, אני מחליט אם להוסיף לטיפול עירויים של ויטמינים ומינרלים או חומרים אנטי דלקתיים טבעיים כגון OMEGA 3  או B12 אשר תורם לפעילות העצבית ועשוי לסייע בהפחתת הכאב.

בנוסף ניתן לשלב לייזר רך + אינפרא אדום לטיפול בדלקות, בעיקר כטיפול משלים בגלי הלם. הזרקות של גז האוזון לפרקים ולגב, מקל מאד ומסייע לטיפול בשחיקת סחוסים ופריצת דיסק, מאחר והאוזון מתפרק בגוף לחמצן, בפועל זה מפחית את התהליך הדלקתי שהוא מקור הכאב. אני משלב לעיתים טיפול הומאופתי או תוספי תזונה נוגדי דלקת כמו כורכומין או סלדרין. שום דבר ממה שאנו עושים כאן במרכז ונותן לנו תוצאות טיפוליות מדהימות, אינו חלק מן הטיפולים המוצעים בקופות החולים וברפואה הציבורית.

ש: אילו מן הבעיות המגיעות אליך ניתן לספק להן פתרון מוחלט ואילו בעיות ניתן רק להקל מבלי לפתור באופן מוחלט?

ת: לא ניתן להבטיח מראש כיצד תסתיים תכנית הטיפולים, כל מקרה לגופו, תלוי בחומרת הבעיה, בגיל ובסגנון החיים של המטופל, ברמת היישום של המטופל ובעיקר ביסודות הבריאותיים של כל  אדם. לכל אדם יש קצב החלמה ולכל גוף יכולת התאוששות אינדיבידואלית. אבנה לו תכנית טיפולים אישית, המטופל ידע מראש לקראת מה הוא הולך ונקווה לטוב ביותר עבורו.