תסמונת המעי הרגיז

תסמונת המעי הרגיז היא אחת מההפרעות הנפוצות בקרב אוכלוסיית החברה המודרנית. הרגלי האכילה שלנו בעידן הנוכחי, עברו תמורות משמעותיות לאורך השנים. העובדה כי האוכל הפך להיות זמין הרבה יותר, מתועש ומעובד אמנם אפשרה לנו לרכז תשומת לב בעשייה אחרת , אך גרמה למערכת העיכול להתמודד עם תופעות חדשות עבורה. תסמונת המעי הרגיז באה להזכיר לנו שהמודרניזציה אמנם כאן אך לגופנו יש צרכים משלו ודרכי פעולה תקינות ולכן עלינו להפנות תשומת לב ויחס לפעולתה.

מעי רגיז – תסמינים

תסמונת המעי הרגיז עשויה להשפיע על בריאותנו בטווח המיידי על ידי גרימתם של מספר רב של תסמינים הנוגעים לעיכול ובטווח הארוך יותר על ידי מניעתם של רכיבים תזונתיים להיספג כראוי. החולה בתסמונת מעי רגיז עשוי לסבול מן התסמינים הבאים:

•  סובל מכאבים עוויתיים באזור הבטן התחתונה. כאבים אלה חולפים לעיתים לאחר התרוקנות.
  • כאבים מוחמרים באזור הבטן בעקבות סטרס או בעקבות ארוחה כבדה יחסית.
  • תחושת נפיחות בבטן ואי נוחות.
  • לרוב סובל האדם מעצירות או שלשול, לעיתים גם משניהם לסירוגין. היציאה מלווה בהפרשה רירית.

מעי רגיז  – אבחון

אבחון התופעה של תסמונת המעי הרגיז אינה פשוטה, כאשר תסמינים רבים כל כך מופיעים אצל אותו אדם יש ראשית לשלול קיומן של מחלות אחרות, כיבים או גידולים. כך לאחר ביטול כל האפשרויות האחרות הקשורות למערכת העיכול, ניתן יהיה להגיע לכדי אבחון כי מדובר בתסמונת המעי הרגיז. רמת התסמינים משתנה מאדם לאדם ותחושת אי הנוחות יכולה להוות מצוקה יומיומית. על כן, שיטות הטיפול בתופעה משתנות מאדם לאדם תוך התייחסות לחומרת הבעיה ולאורח חייו.

מעי רגיז – שיטות טיפול

עיקר הטיפול מתמקד בשינוי הרגלי התזונה בניסיון לספק לגוף את הויטמינים והמינרלים הנחוצים לו. הצלחת הטיפול עשויה לעלות אם נשלב מספר גישות טיפוליות על מנת ליצור מעטפת שלמה סביב הבעיה. בנוסף לשינוי התזונתי, הבולטת ביתרונה על כל שיטה אחרת היא אינפוזיית ויטמינים ומינרלים ישירות דרך הוריד. הפרוצדורה הינה פשוטה ויתרונה בכך שהיא עוקפת את מערכת העיכול ומאפשרת ספיגה מהירה ויעילה של המרכיבים החיוניים לבריאות הגוף. על פי שיקול דעתו של הרופא המטפל ניתן יהיה לשלב קוליביוגן ביחד עם טיפול באוזון לשיקום רירית הקיבה, חוקנים להפחתת הרעילות בגוף וניקוי דפנות המעי.

[leadercf7 campid="4622"]