תסמונת עייפות כרונית
(מחלת היאפים)

תסמונת עייפות כרונית
(מחלת היאפים)

תסמונת עייפות כרונית מתאפיינת בתשישות ובמגוון תסמינים נוספים אשר אינם חולפים גם לאחר מנוחה ממושכת. מדובר בהפרעה תפקודית העלולה לפגוע במספר מערכות בגוף ובאה לביטוי בעייפות רצופה במשך שישה חודשים או יותר. מהמרכז לרפואה משולבת ד"ר דיין לרפואה משולבת מסבירים שהעייפות אינה נובעת ממאמץ ממושך, אך יש בה בכדי לגרום לפגיעה משמעותית בתפקודו של החולה ואיכות חייו.

להפרעה ישנם תסמינים שונים, שאחדים מהם עשויים להופיע בו זמנית, החל מעייפות שאיננה חולפת לאחר מנוחה, דרך מעי רגיז, כאבי ראש, חולשה וכאבים בשרירים ובפרקים, וכלה בבלוטות לימפה מוגדלות, אלרגיות, שינויים תלולים במשקל, דיכאון, חרדה וכיוצא בזה. אבחון התסמונת נעשה באמצעות שלילת קיומן של תסמונות ומחלות אחרות שחלק מהביטויים הקליניים שלהן דומים לאלו של העייפות הכרונית.

מרכז מומחים ד"ר דיין: המודל הטיפולי הייחודי בעייפות כרונית

המודל הטיפולי הייחודי בעייפות כרונית, המוענק מטעם מרכז מומחים ד"ר דיין, הנו רב מערכתי ומותאם לכל מטופל באופן פרטני בהתאם לתסמינים המאפיינים את המחלה, ותוך היוועצות ברופאים מומחים מצוות המרפאה על פי הצורך.

ממרכז מומחים ד"ר דיין מדגישים שחשוב לשבת עם כל מטופל ומטופל באופן אישי ולבצע אנמנזה (היסטוריה רפואית) כחלק בלתי נפרד מהראיון אותו עורך הרופא עם החולה לצורך בירור תולדות המחלה והתוויית תכנית טיפולית מותאמת באופן אינדיבידואלי ומדויק לצורכי מטופל.

לקיחת אנמנזה מורכבת, בין היתר מפירוט תסמיני המחלה הנוכחית וסיבת הפניה לטיפול, פירוט מחלות וטיפולים רפואיים בעבר, וכן תרופות שאותן נוהג המטופל ליטול, היסטוריה תורשתית, הרגלים שעשויים להיות בעלי השלכה בריאותית, סקירת מערכות הגוף וכיוצא בזה. חשוב לציין כי מחקרים רפואיים גילו שלאנמנזה יש תפקיד מרכזי באבחון המחלה והצלחת הטיפול.

הטיפול בעייפות כרונית עשוי לכלול זריקות או אינפוזיות אוזון הנלוות לעירוי של ויטמינים ומינרלים, מזרן פולסים ותוספות אישיות בהתאם למצבו הרפואי של החולה, כמו שינוי הרגלי האכילה ומרכיבי התזונה, פעילות גופנית, עזרה פסיכולוגית ועוד.

הקץ לעייפות הכרונית: אינפוזיות של ויטמינים ומינרלים בשילוב אוזון

עירוי ישיר לווריד נחשב לשיטה העדיפה לאספקת כל כמויות הוויטמינים והמינרלים הנחוצות לגוף, שכן הוא עוקף את מערכת העיכול ומאפשר לוויטמינים והמינרלים להיטמע בגוף. לעתים קרובות, די בעירוי בודד או שניים להשגת שיפור ניכר במצבו של המטופל, אך במקרים אחרים עולה הצורך בסדרת טיפולים, כמו בנסיבות של עייפות כרונית המלווה בחולשה מתמשכת ותסמינים קשים נוספים.

הרכב העירוי והמינון נקבעים בהתאם למצבו של המטופל והערכת הרופא המטפל, והוא כולל, בין היתר, חומצות שומן וחומצות אמינו חיוניות, ויטמין B-12, ויטמינים A, D, E ו-K, וכן ויטמינים נוספים מקבוצת B, ויטמין C, אומגה 3, חומצה פולית, אשלגן, מגנזיום, אבץ וסלניום.

הטיפול באוזון הפך בשנים האחרונות לחלק מהטיפול הרפואי המקובל ברפואה המערבית, היות והוא נמצא כאחד מחומרי החיטוי האפקטיביים ביותר בטבע. יתרונו הגדול של האוזון נעוץ ביכולתו לפגוע טפילים השונים בדם, זאת מבלי לפגוע בתאים עצמם. כמו כן, זמן התגובה של האוזון הנו קצר ביותר, והוא תורם משמעותית לתהליך הריפוי הכללי.