אצבע הדק (Trigger Finger)

אצבע הדק הנו מצב רפואי שבו הגיד נתקע כשהאגודל או האצבע מכופפים כלפי כף היד והאצבע ננעלת במצב המדמה לחיצה על ההדק ואו משמיעה מעין נקישה. מדובר בתופעה המתפתחת כתוצאה מתהליך דלקתי הגורם לעיבוי ולנפיחות בתעלת הגיד או בגיד עצמו, מה שמונע מהגיד מלהחליק בצורה קלה וחלקה דרך התעלה ומקשה על כיפוף האצבע הפגועה.

מהמרכז לרפואה משולבת של ד"ר דיין לרפואה משולבת מציינים שישנם שני גידים בכל אצבע, מלבד האגודל המתאפיין בגיד אחד בלבד שהנו ארוך מכופף. הגידים ממוקמים בכמה אזורים שונים בתעלה המחוברת אל עצמות האצבע, והם נועדו לאפשר את תזוזת העצם במהלך כיפוף האצבעות וכווץ השרירים.

ODRB1T0

גורמי הסיכון להתפתחות אצבע הדק

הגורמים להתפתחות התופעה של אצבע הדק עדיין אינם ברורים, אך קיימים מצבים שעשויים להעלות את הסיכון ללקות בה. ידוע שהתופעה שכיחה יותר בקרב נשים, אוכלוסיה מעל גילאי ה- 40 ואו אנשים הסובלים מבעיות רפואיות ומחלות כרוניות מסוימות כדוגמת כוויצה ע"ש דופויטרן, סוכרת ועוד.

כמו כן, נמצא שאנשים הנוהגים לבצע עם האצבע פעולה חוזרת ונשנית (כמו למשל גזירה במספריים), נכללים אף הם בקבוצת הסיכון ללקות בתופעה. אצל שליש מהלוקים בתופעה, עשוי המצב לחלוף מאליו אף ללא טיפול רפואי. עם זאת, במקרה שהתופעה שאינה חולפת אולם איננה מטופלת, עלול להיווצר מצב שבו האצבע תיוותר מכופפת בצורה בלתי הפיכה, פרט שכדאי לקחת לתשומת הלב.

מרכז מומחים ד"ר דיין: המודל הטיפולי הייחודי באצבע הדק

הטיפול הקונבנציונלי המקובל במצב של אצבע הדק מורכב על פי רוב מתרופות לשיכוך כאבים, תרופות נוגדות דלקת, כמו גם פיזיותרפיה, סדים וריפוי בעיסוק. במקרים החמורים יכלול הטיפול הזרקה של סטרואידים ולעתים אף יעלה הצורך בהתערבות ניתוחית.

המרכז לרפואה משולבת של ד"ר דיין מציע מודל טיפולי ייחודי לטיפול בכאב בכלל ובאצבע הדק בפרט, והוא משלב בין שיטות טיפוליות הנהוגות ברפואה הקונבנציונלית עם טכניקות מתקדמות מתחום הרפואה המשלימה.

מדובר טכניקות החוסכות כאב, התערבות ניתוחית וסבל מיותר במגוון מצבים רפואיים שונים כגון פציעות ספורט, דלקות גידים כרוניות, פריצות דיסק, מחלות נוירולוגיות ועוד. שיטות הטיפול כוללות, בין השאר, טיפול בגלי הלם אקוסטיים, עירוי של ויטמינים מסוגים שונים ואומגה 3, טיפול באוזון באינפוזיה או בהזרקה מקומית, טיפול בלייזר, פולסים מגנטיים, מנורת אינפרא-אדום ועוד.