בעיות במערכת העיכול תסמינים

בעיות במערכת העיכול

מטרתה של מערכת העיכול היא קליטת מזון ופירוקו לאבני הבניין וזאת כדי לאפשר את ספיגתן לשם הפקת אנרגיה ובנייתו של הגוף, ופליטת הפסולת המוצקה כצואה.

האורך הכולל של כל מערכת העיכול אצל בני אדם הוא 9 מטרים וכוללת איברים רבים (פה, לחיים, שרירי הלעיסה, חך, ענבל, שיניים, רוק, לשון, לוע ושט, קיבה, המעי הדק, התריסריון, המעי הגס ופי הטבעת).

פגיעה באחד מהאיברים הללו יכולה לגרום להשפעה על תהליך העיכול ובעיות בריאותיות שונות.

בעיות במערכת העיכול תסמינים

מערכת העיכול כוללת רשת של ענפה תאי עצב, (המערכת השנייה בגודלה בגוף לאחר המוח).

מערכת זו מפרישה חומרים הקשורים להולכה עצבית כמו במוח, ומאפשרת העברת מסרים בין האיברים השונים.

מערכת העיכול מושפעת מהמוח אך היא גם יכולה לתאם את כל פעולות העיכול השונות, לעבד מידע ולפעול ללא קבלת מסרים ישירים מהמוח.

כיום, קיימת הבנה טובה יותר של התהליכים המתרחשים במזון שנאכל ועובר דרך חלקי מערכת העיכול השונים. (בעיקר בוושט, הקיבה, המעי הדק והמעי הגס שהם החלקים העיקריים של מערכת העיכול).

תנועתיות מערכת העיכול מאפשרת למתיחתם והתכווצותם של השרירים בדופן הקיבה והמעי.

התנועות הללו מאפשרות למזון לנוע לאורכה של מערכת העיכול, ובמקביל מבטיחה את ספיגת הרכיבים התזונתיים החשובים בגופינו.

מהן הסיבות העיקריות לבעיות ומחלות במערכת העיכול?

יש שתי סיבות ראשיות למחלות או בעיות במערכת העיכול:

• סיבות חיצוניות – אל תוך מערכת העיכול נכנסים חומרים שונים מחוץ לגוף (חומרים מזיקים, נגיפים וחיידקים) היכולים לגרום לזיהום ולפעמים כניסת חומרים שהגוף אינו רגיל אליהם ומגיב בצורה הדומה לכך כאשר הגוף סובל מזיהום.
  • סיבות פנימיות – מערכת העיכול כוללת בתוכה, חומצות חזקות שעלולות לעכל חלקים של מערכת העיכול עצמה.

גורם חיצוני נוסף הם הטפילים הנכנסים למערכת העיכול מבחוץ.

סימנים לבעיות בקיבה – בעיות במערכת העיכול תסמינים

לסובלים מבעיות במערכת העיכול יכולים להיות תסמינים רבים וביניהם:

• כאבים כרוניים בבטן העליונה
  • כאבים כרוניים בבטן התחתונה
  • שינויים ביציאות – תדירות (ריבוי או הפחתה), שינוי מרקם וצבע, יציאה מלווה בריר ועוד.
  • דימומים מפי הטבעת
  • כאבים בפי הטבעת
  • שינויים בהרגלי התזונה – פגיעה בתיאבון וירידה מהירה במשקל הגוף
  • גזים
  • הקאות
  • עצירות
  • תחושת נפיחות בבטן
  • צרבת
  • כאבים בחזה
  • עייפות
  • חרדה
  • דיכאון

איך לחזק את מערכת העיכול?

על מנת להבין את הבעיה או המחלה במערכת העיכול, ד"ר דיין עורך למטופל/ת בדיקה מקיפה ויסודית (בדיקה האורכת בין שעה לשעה וחצי), במהלך הבדיקה מקבל ד"ר דיין תמונה מלאה על המצב הבריאותי המדויק של המטופל. לאחר בחינה מקיפה של כל הפרמטרים השונים, מותאמת למטופל תוכנית אישית וייחודית המתאימה למצבו הבריאותי.

במרכז ד"ר דיין לרפואה משלבים מספר דרכי טיפול בבעיות במערכת העיכול, אמצעי הטיפול כוללים בין השאר: החלפת תרופות ושינוי מינונים לפי הצורך, בניית תוכנית תזונה חדשה המתאימה בדיוק לבעיה, עירויים ישירות למערכת הדם, המספקים את אבני הבניין הדרושות לו (וויטמינים, מינרלים, ברזל, חומצות שומן, חומצות אמינו וחומצות אומגה 3), שימוש בתכשירים המשקמים את רירית המעיים ועוד.

הפרעות תפקודיות של מערכת העיכול מהוות פעמים רבות אתגר מיוחד מסיבות שונות, הפרעות תפקודיות של מערכת העיכול מאופיינות, פעמים רבות, בסימפטומים לא ברורים, ובעוצמה משתנה ולכן חשוב לפנות לרופא מומחה בתחום שיידע להבין את מקור הבעיה ואת הדרך הנכונה להחלמת המטופל והקלה למכאוביו. רק שילוב בין טיפול משלים וקונבנציונאלי יכול להביא להקלה בעלת משמעות, לשיפור איכות החיים של המטופל ולהחלמה.

מרכז ד”ר דיין לרפואה משולבת מאמינים ברפואה טובה ובריאה יותר, ומשלבים גם שיטות ריפוי קונבנציונלית וגם שיטות טיפול באמצעות רפואה המשלימה. בדרך זאת ניתן ליהנות מהיתרונות של כל מתודה, וכך לשפר את תהליכי הריפוי, ולצמצם למינימום את תופעות הלוואי. ד”ר דיין הוא רופא מומחה ברפואה פנימית ובעל ניסיון עשיר באבחון ובטיפול. 'מרכז דיין לרפואה משלימה' היא המרפאה היחידה בישראל המשלבת בהצלחה הן רפואה פנימית והן רפואה משלימה ובאמתחתה אלפי מטופלים מרוצים.

בין היתר, הטיפול המתבצע במרפאתנו הינו אינפוזיות (עירויים) של ויטמינים ומינרליים מסוגים שונים, חומצות אמינו (=אבני בניין של חלבונים), אומגה 3+6, מגנזיום וברזל כאשר התאמת הרכב העירוי וסוג העירוי הינה פרטנית ומותאמת לכל מטופל ומטופל ובחלק מהמקרים מוסיפים גם טיפולים באוזון בעירוי או בזריקות.

אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על איך לשפר את מערכת העיכול, הנכם מוזמנים לפנות אלינו לטלפון : 077-2304715 או לכתוב לנו לכתובת אימייל: dayanleads@gmail.com, או צרו קשר כאן.