המדריך המלא: מהי מחלת ליים?

מהי מחלת ליים?

לאחרונה חשף הזמר ג'סטין ביבר באמצעות פוסט באינסטגרם שלקה במחלת ליים לפני כשנתיים וזו פגעה קשות בגופו. הזמר הוסיף בתוך כך שהוא עתיד להשתתף בסדרת דוקומנטרית העוסקת בדרכי ההתמודדות שלו עם המחלה. אז מהי המחלה הזו, מהם תסמיניה והאם ניתן להירפא ממנה?

מ Dayan clinic המרכז לרפואה משולבת מסבירים שמחלת ליים היא מחלה חיידקית ורב מערכתית הנגרמת על ידי חיידק מסוג Borrelia. ההדבקה נעשית באמצעות עקיצה של קרצייה זעירה מאוד, כך שמקרים רבים לא מודעים לה.

מדובר בנתון קריטי, מאחר והמחלה היא רב שלבית וניתנת לטיפול אפקטיבי בשלביה הראשונים בלבד, ובמקרים שאיננה מאובחנת ומטופלת במועד, שאז קשה מאוד לרפאה, ושלביה הבאים עלולים לכלול סימפטומים חריפים במיוחד.

טיפול תומך בגיל המבוגר

תסמיניה של המחלה ודרכי הטיפול הקונבנציונליים

תסמיניה המוקדמים של מחלת ליים מופיעים בתוך שבועיים ממועד ההדבקה וכוללים עייפות קלה, כאבי שרירים, צמרמורות, חום, כאבי ראש ופריחה טבעתית באזור העקיצה עם נקודה אדומה במרכזה. בשלב הזה של המחלה, הטיפול המקובל מורכב ממתן כמה סוגים של אנטיביוטיקה למשך תקופה שבין
21 – 10 ימים, כשבמרבית מהמקרים התגובה לטיפול טובה.

הבעיה העיקרית היא שהתסמינים דמויי שפעת, לכן רבים מהנדבקים סבורים שמדובר בזיהום וירלי שיחלוף מאליו ואינם פונים לטיפול רפואי. בתוך שבועות ספורים מתחיל הזיהום להתפשט דרך מערכת הדם לעבר מערכות הגוף השונות ואיברים רבים.

המחלה בשלב זה נותנת את ביטוייה במכלול רחב של תסמינים שונים, החל מנגעים בעור בדומה לתפרחת הראשונית, דרך כאבי גרון, בלוטות לימפה מוגדלות, חולשה קשה וכאבים נודדים במפרקים ובשרירים, ועד לדלקת במעטפת המוח, דלקת בשריר הלב, בעיות נוירולוגיות ודלקות במפרקים גדולים, לרוב בברכיים.

טכניקת 10 טיפולי אוזון- ייחודיותה של השיטה

הבעיה הגדולה היא שמחלת ליים עמידה בשלביה המתקדמים לטיפול הקונבנציונלי. שיטת הטיפול היעילה ביותר היא באמצעות שילוב של טיפול באוזון בווריד עם עירוי של ויטמין סי.
הטיפול נעשה ע"י שימוש בבקבוק וואקום מיוחד שבתוכו מוהלים בין 50-150 מ"ל דם עם גז האוזון
ולאחר מכן משיבים את תערובת הדם המועשר בחמצן למטופל דרך אינפוזיה.
בסיום החזרת הדם נותנים למטופל עירוי עם 5-10 גר' ויטמין סי.
בדר"כ מומלצים 10 טיפולים כאלו בתדירות של פעמיים בשבוע וטיפול כזה יביא לשיעורי הצלחה גבוהים.