טיפולי עירוי אוזון לוריד: האם זהו האמצעי הטוב ביותר למחלת הליים?

טיפולי עירוי אוזון לוריד: האם זהו האמצעי הטוב ביותר למחלת הליים?

מאז שאובחנתי כחולה במחלת ליים לפני 13 שנה, הרפואה מוצאת דרכים טובות יותר ומקיפות יותר לטיפול במחלות ליים. עד כה, שום טיפול לא הוכיח כי הוא מרפא, אם כי יש כאלה שהכניסו חלק מהסובלים ממחלת ליים ל"הפוגה", כאשר לא רק ניסו למגר את החיידקים והתעסקו יותר ביסודות המחלה.

17818

10 טיפולי אוזון עירוי לוריד ומחלת ליים

הטיפול במחלת ליים שהפך לפופולרי בתקופה אחרונה הוא סדרה של טיפולי אוזון לוריד. סוג של טיפול באוזון חזק מאוד ואינטנסיבי שככל הנראה מגיע עמוק יותר לגוף ויעיל יותר בהעלמת פגיעות מחלת ליים מאשר אוזון תוך ורידי רגיל. טיפול זה הומצא על ידי גניקולוג אוסטרי בשם ד"ר יוהן להודני, והוא נקרא גם שיטת להודני או זוצמן.

שיטת 10 טיפולי אוזון לוריד דומה לטיפול הנקרא Major Autohemotherapy) MAH), עם כמה הבדלים חשובים. בשניהם נשאב דם מהמטופל ומתערבב באוזון, שיש לו השפעה על הרג חיידקים וניקוי הדם. לאחר מכן מוחדר הדם בחזרה למטופל. סוג אחד של MAH, המכונה MAH Hyperbaric MAH, כרוך במילוי בקבוק עם 200-220 מ"ל מדם המטופל, ואז נוצר לחץ דמוי היפר-בארי בתוך הבקבוק. לאחר מכן, מוסיפים אוזון והתערובת של הדם והאוזון מטלטלת במרץ כדי להגביר את האוזון (או חמצן, מכיוון שאוזון הופך לחמצן בגוף). הלחץ ההיפר בארי בעצם מגן על כדוריות הדם האדומות מפני נזק אפשרי במשך התהליך.

טיפול ה10 באוזון אחד, הוא בערך המקבילה לעשרה טיפולי MAH hyperbaric, אך שונה מ- MAH בכך שהוא משתמש בריכוזים גבוהים יותר של אוזון. תהליך עירוי הדם נעשה עשר פעמים, ומכאן המונח "10 טיפולים". הוא אורך 1-2 שעות. כמות האוזון המסופקת לגוף היא כ -140,000 מיקרוגרם, וההפארין ניתן למטופל כדי למנוע קרישת דם. לשם השוואה, MAH (Major Autohemotherapy hyperperic) מספק כ 6,000 מיקרוגרם אוזון, ואוזון רגיל 3,000 מיקרוגרם אוזון בלבד. המשמעות היא שטיפול ה10 מספק כמעט פי 50 מכמות האוזון של טיפול רגיל באוזון דרך הווריד.

לסיכום, מכיוון ששיטת 10 הטיפולים של מתן אוזון מספקת כמות גדולה יותר של אוזון לגוף, בפרק זמן קצר יותר, היא טובה יותר להרוות את כדוריות הדם האדומות בחמצן, מה שמאפשר לו לחדור לאזורים עמוקים וגדולים יותר של גוף. חלק מהמדענים, כמו ד"ר פיטר יובנוביץ ', (Hon.), MD, מייסד ומנכ"ל Ozone Research Group Inc. טוענים כי הטיפול יכול אפילו לחסל צורות של ציסטה של האורגניזם של מחלת ליים, הגורם הסיבתי העיקרי למחלות ליים.

ד"ר להודני, מפתח שיטת עשרת הטיפולים, ממליץ על מתן יומי של אוזון במינון גבוה למשך של עד חודש למחלות מסוימות. עם זאת, אדם שנדבק חזק באורגניזמים של מחלת ליים יתכן ולא יוכל לסבול טיפול אינטנסיבי זה. חלק מהרופאים האחרים עשויים להעניק למטופלים מעט טיפולים בשבוע. עד כה, דיווחים של מטופלים ורופאים מצביעים על כך שאלו שנמצאו בהפוגה מטיפול באוזון במינון גבוה נדרשו בכל מקום אחר בין 10-30 טיפולים.

החיסרון העיקרי של טיפול ה10 הוא מחירו. כשהעלות נעה בסביבות 1,000 דולר לטיפול אחד, אנשים רבים עם מחלת ליים עשויים לוותר על הטיפול הזה. ישנם רופאים אשר עשויים לגבות סכום של 500 דולר לטיפול, וכמה מרפאות מעבר לים הן פחות יקרות. באופן מדהים, ד"ר להודני גובה רק כמאה אירו במרפאתו באוסטריה, וישנם חולים שיסעו אליו מארה"ב כי עדיין הנסיעה לארץ אחרת תצא להם יותר משתלמת מלטפל בעצמם באזור ביתם.

רופאים משתמשים בטיפול באוזון כבר שנים, אך טיפול ה10 לוקח את הטיפול באוזון לרמה חדשה לגמרי. עם זאת, מכיוון שהוא קיים בארצות הברית במשך תקופה קצרה – אולי שנתיים, לכל היותר, עדיין אין מספיק מחקרים או עדויות מהימנות בכדי לדעת מה היתרונות לטווח הארוך.

 

כיצד למצוא עוסק מורשה

מכיוון שלא נערכו ניסויים קליניים או מחקרים ארוכי טווח על טיפול ה10 ומחלת הליים, מי שמעוניין לעשות זאת יצטרך להסתמך על עדויות אישיות של רופאים וחולים שניסו זאת. אוזון עשוי להיות בטוח ויעיל יותר מטיפולים פופולריים אחרים המוכרים כיום, כולל טיפול אנטיביוטי לטווח ארוך ואפילו תרופות צמחיות. אמנם, הריפוי לא נוגע רק לחיסול חיידקים, אלא "שחזור" הגוף כולו, כך שביצוע הטיפול האנטיביוטי הנכון, כשלעצמו, לא צפוי להספיק לרוב האנשים בכל מקרה – אלא לבצע טיפול אנטי-מיקרוביאלי יעיל ביותר. 10 טיפולי אוזון לוריד עשוים להוכיח שהם יכולים לסייע בקיצור מסלול הטיפול.

בקבוצות פייסבוק כמו Ozone To Health, חולים חולקים את החוויות שלהם על טיפול ה10 אוזון וטיפולים אחרים באוזון. רוברט רואן, רופא, שעושה טיפולים חמצניים במשך שנים, משתף גם כמה מהעדויות של מטופליו על ריפוי באמצעות טיפול באוזון בערוץ ה- You Tube שלו: דיוויד מינקוף, שמופיע בספר שלו, מספר על פרדיגמות חדשות בליים, כשהוא משתמש גם באוזון לטיפול בחולי מחלת הליים שלו וכנראה שהיו לו תוצאות מדהימות כאשר שילב טיפול באוזון עם אמצעים חזקים אחרים לריפוי הגוף.

אני ממליצים להתייעץ עם ד"ר יוסף דיין בעל המרכז לרפואה משולבת. המרפאה מספקת טיפולי אוזון בוריד עם או בלי אינפוזיה של ויטמין סי וויטמינים נוספים לטיפול במחלת הליים. כמו כן, המרפאה מספקת טיפולים בתל אביב.

נגישות

לתאום פגישה

מוזמנים לשלוח לנו הודעה