טיפול במשקל עודף - שינויים בהרגלי התזונה

טיפול במשקל עודף - שינויים בהרגלי התזונה

אורח חיים לא בריא והרגלי אכילה לקויים הם הגורמים העיקריים, האחראים להשמנה ולעודף משקל בעולם. נסיון השנים מלמד, כי רוב האנשים עושים מגיל צעיר חמש שגיאות יומיומיות, שבעקבותיהן נרשמת עלייה הדרגתית ומתמדת במשקלם:

 טיפול במשקל עודף
   1. אכילה רבה מדי.
   2. אכילה לעיתים קרובות מדי.
    3.לעיסה לא מספקת.
   4. אכילה בזמנים לא נכונים.
    5.אכילה מוגזמת של סוכר.

OLD91Q0

על אלה נוספים עוד כמה הרגלים "רעים": שתייה לא מספקת וחוסר בפעילות גופנית. למרבה הצער, אנשים נוטים לעשות דיאטות קיצוניות, שוב ושוב, כדי לנסות ולהוריד במשקל, אולם הדיאטות יוצרות נזק מצטבר לגוף ולחילוף החומרים, לאורך זמן, והם דווקא הולכים וצוברים בהדרגה עודף משקל.
המסקנה היא, כי אם רוצים תוצאות אמיתיות וארוכות טווח, נדרש שינוי מהותי בכל ההרגלים הלקויים. שינוי כזה דורש למידה מסודרת, הפנמה של הרגלים חדשים, מעקב צמוד והרבה מאוד התמדה.

בתחילת המאה ה-20, זיהה ד"ר פרנץ מאייר האוסטרי, שהיה הרופא באתר המרפא הידוע בקרלובי וארי (קרלסבאד) בצ'כיה, כי הרגלי האכילה הלקויים הם הגורם המרכזי להצטברות רעלים בגוף וכי מקורן של חלק גדול מאוד מהמחלות הוא במעיים חולים. הוא הבין, כי הבראת המעיים על ידי ניקוי הגוף והקניית הרגלי אכילה נכונים יביאו לריפוי חוליים ומחלות שונות. כך פיתח את שיטתו לניקוי הגוף מרעלים – שאחת מתוצאותיה הנעימות היא הורדת משקל.
 
הרופא האחראי

בראש היחידה לטיפול במשקל עודף עומד ד"ר יוסף דיין, מנהל המרכז.


המודל הטיפולי המיוחד שלנו
תחילה יש להדגיש, כי המרפאה אינה מכון דיאטה, אלא "בית ספר" לשינוי הרגלים.
תנאי ראשון והכרחי לכך הוא המוכנות לאמץ את השיטה והרצון האמיתי לשנות בהדרגה את הרגלי האכילה והשתייה ואת הרגלי הפעילות הגופנית. יתרונה של השיטה הוא בהיותה תהליך הדרגתי ולא ניסיון לשינוי מיידי וקיצוני. עיקרי השיטה לטיפול בעודף משקל:

  •     המטופל מתחייב, בחוזה אישי, לבוא לביקור למעקב במרפאה, בתדירות של פעם עד פעמיים בשבוע לפחות, במשך 12-6 חודשים (בהתאם לעודף המשקל).
  •     המטופל וד"ר דיין קובעים יחדיו את משך הזמן הדרוש לטיפול.
  •     המטופל וד"ר דיין בונים יחד תכנית אימונים אישית, תוך התייחסות אישית למכלול הבעיות והקשיים שלו.
  •     רוב המטופלים מסגלים לעצמם יום צום על שתייה, אחת לשבוע – ביום קבוע.
  •     הטיפול במשקל עודף נחלק לשניים: השלב הראשון מתמקד בירידה במשקל והשלב השני בשמירה על המשקל החדש. ד"ר דיין מפעיל את השיטה כבר יותר מ-25 שנה, בהצלחה רבה.

הטיפול במשקל עודף יעיל במיוחד לאנשים הסובלים ממחלות כמו יתר לחץ-דם, סוכרת ומחלות נוספות ומטופלים בתרופות שונות, בין השאר, בזכות המעקב הרפואי הקפדני והיחס האישי בתהליך הירידה במשקל.
 

  טיפול במשקל עודף - שינויים בהרגלי התזונה כתבות וסרטונים:

הבלוגר אבי שחם מספר על חוויותיו בטיפול בשיטת ד"ר מאייר בעזרת ד"ר יוסף דיין ברשומה "אכן, אנחנו מה שאנו אוכלים!"

 

ד"ר יוסף דיין התארח בתכנית של ריקי קיטרו ברדיו
חיפה והסביר על טיפול בהפרעות אכילה בשיטת ד"ר מאייר

סרטון וידאו ניקוי רעלים והידרותרפיה – מתוך בריאות 10
  טיפול במשקל עודף - שינויים בהרגלי התזונהלחצו לצפייה בפרקים:

חלק א'
חלק ב'
חלק ג'

  טיפול במשקל עודף - שינויים בהרגלי התזונהלקריאת ההקדמה מאת ד"ר יוסף דיין בספרו של ד"ר אריך ראוך- "שיטת ד"ר מאייר לניקוי רעלים – הבראת אברי העיכול כיסוד לבריאות טובה"

הצלחות בשיטת ד"ר מאייר – ספר האורחים שלנו!                            

קישורים מומלצים

סולגאר      ייצור ושיווק תוספי תזונה. אתר הבית של החברה בישראל.

מודעות גוף נפש טבע ובריאות – האתר מציע טיפול כולל של גוף ונפש ע"י תזונה נכונה,סדנאות ניקוי גוף ונפש, מזון אורגני, פעילות גופנית ועוד. בראשות חניתה הרשקוביץ, מטפלת הוליסטית.

שיטת מאייר

נגישות

לתאום פגישה

מוזמנים לשלוח לנו הודעה