מידע כללי על טיפול בגלי הלם (Eswt)

מידע כללי על טיפול בגלי הלם (Eswt)

טיפול בגלי הלם הינו טיפול המבוסס על טכנולוגית גלי ההלם החוץ גופיים (Extracorporeal Shock Wave Therapy-Eswt), והיא אחת השיטות החדשניות והמומלצות לטיפול במגוון רחב של כאבים, בעיות כרוניות, בעיות אורטופדיות ובעיות מפרקים. לעיתים לטיפול זה מגיעים לאחר שכל החלופות כשלו, וכשהאופציה היחידה שנותרה היא טיפול פולשני כמו ניתוח, אך רצוי להגיע לפני. אחוזי ההצלחה של טיפול זה הם גבוהים, והמחקרים החדישים ביותר מדברים על שיעור הצלחה של כ-80%. טיפול זה נתגלה כיעיל ובטוח, למעשה במחקרים רבים על מטופלים שטופלו בשיטה זו לא מצאו תופעות לוואי. תופעות כמו כאבים קלים או גירוד דווחו רק באחוזים נמוכים מהמקרים, ונעלמו לאחר שמכשירים חדישים יותר נכנסו לשימוש.

 
 
  •  

לאילו בעיות טיפול בגלי הלם יכול לעזור?
הטיפול באמצעות גלי הלם חוץ גופיים נותן מענה לדלקות כרוניות, הנגרמות במפגשים בין שרירים, גידים ושלד בגוף. דלקות כגון: דורבן העקב, כתף קפואה ודלקות מפרקים שונות, גורמות להסתיידות כלי הדם במפגש בין השריר או הגיד לעצם, וכתוצאה מכך נפגעת זרימת הדם לאיברים השונים, דבר שמוביל לכאבים חזקים והגבלת תנועת האיבר. בעיות מסוג זה יכולות להיפתר על ידי טיפול בגלי הלם. הטיפול עם זאת אינו מומלץ לסובלים מבעיות מטבוליות בעצמות, לחולי סרטן בעצמות, לבעלי הפרעות שונות בזרימת הדם ולנשים בהריון.


איך הטכנולוגיה עובדת?
הטכנולוגיה הבסיסית שבה משתמשים בטיפול זה מקבילה לטכנולוגיה של גלי הלם אקוסטיים, המשמשת לשבירת אבנים בכליות או במערכת השתן. שיטה זו פועלת על גלי אנרגיה קצרי טווח, אך בעלי עוצמה גבוהה, גלים אלו פועלים נקודתית על איזור ההסתיידות או על האזור המודלק, מעוררים אותו ובכך מעודדים יצירה של כלי דם חדשים. כתוצאה מכך, מתגברת התגובה האנטי דלקתית של מערכת החיסון, ומערכת הלימפה מסייעת לגוף להיפטר מחומרי פסולת שהצטברו במקום. כל התהליך מזרז את הבראת המקום והחלמתו.


היכן ניתן הטיפול וכמה זמן הוא אורך?
טיפול בגלי הלם נעשה על ידי מכשיר המיועד לטיפול זה, וניתן לקבלו במספר מכונים בארץ. תהליך הריפוי תלוי במטופל, אך יכול לקחת בין מספר שבועות לכ- 3 חודשים מתחילתו. במרבית המכונים המכשיר מופעל על ידי טכנאי המתמחה בהפעלתו, יוצא דופן הוא המרכז לרפואה משולבת ד"ר דיין שם ניתן הטיפול על ידי רופא, וכולל בדיקת רופא לאורך כל הטיפולים, דבר מומלץ כמובן.

נגישות

לתאום פגישה

מוזמנים לשלוח לנו הודעה