רפואה פנימית וטיפול תומך במחלות כרוניות

רפואה פנימית וטיפול תומך במחלות כרוניות

מחלות כרוניות הן מחלות חריפות שאינן ניתנות לריפוי ואשר פוגעות במס' מערכות בגוף. הסובלים מהן נוטלים תרופות רבות להקלה בסימפטומים, למשל: תרופה להורדת רמת הסוכר לסובלים מסכרת, תרופה להורדת לחץ דם, תרופות להקלה על דלקות פרקים ועוד.

מצבו והרגשתו של אדם הסובל ממחלה כרונית עשויים להידרדר בשל החרפה במחלתו, בשל בעיות עיכול ותזונה או בשל שימוש יתר בתרופות הגורם לירידה במשק הויטמינים והמינרלים. בנוסף, מחלה כרונית אחת עשויה לגרום להתפתחות מחלות נוספות.

2235

גורמים אלה מחלישים את מערכת החיסון, מדכאים את מצב הרוח ומובילים למעגל של הסתבכויות רפואיות, עליה במס' התרופות הנצרכות ולאיכות חיים נמוכה.
למרות שטרם נמצאה הדרך לריפוי מלא של הסובלים ממחלות כרוניות, ניתן בהחלט לעשות הרבה לשיפור איכות חייהם ולהביא להקלה משמעותית בסיוע רפואה פנימית יחד עם טיפול ברפואה משלימה.

אבחון מקיף וטיפול רלוונטי

על מנת לשפר את מצבו של המטופל, יש קודם כל לבחון בחינה מחודשת ומעמיקה של הבעיות מהן סובל עד להבנת המצב למלוא עומקו. חשוב לבדוק ההיסטוריה הרפואית, כולל תוצאות בדיקות, לברר מהו אורח החיים של האדם, תזונתו, הרגלי השינה, מצב הרוח, התרופות הנלקחות, השפעותיהן ושאר הבעיות הרפואיות. רק לאחר קבלת מידע שלם, מקיף ומעמיק ניתן לבחון מחדש את אופן נטילת התרופות לשקול להפחית מינונים או אף להחליף תרופה קונבנציונאלית בתוסף משלים טבעי, ולבחון דרכי טיפול מתאימות באופן אישי למטופל, בהתאם לצרכיו וליכולותיו.

כמה תרופות לקחת ואיך

הסובלים ממחלות כרוניות מחלת קרון או קוליטיס לדוגמה עשויים להגיע למצב שבו הם לוקחים סוגי תרופות רבים ביום, כשכל תרופה מתאימה לסימפטום אחר. באין גורם אחד המרכז טיפול רב מערכתי מסוג כזה עלול להיווצר מצב של כפילויות במתן התרופות ושל הפרעות ואי איזון רק מעצם עומס יתר של תרופות ובלבול באופן לקיחתם.

במקרים רבים חלק מהתרופות מיותרות, ולא רק שאינן מועילות הן גם עשויות להזיק, מכיוון ששימוש ממושך בסוגי תרופות שונים עשוי לגרום לחסרים בגוף בשל הצורך הגופני לשחרור מינרלים לספיגתם. חשוב ביותר לעשות סדר בתרופות (מה, כמה ומתי לקחת) ע"י רופא אחד מומחה בעל ידע רב מערכתי. לשקול להפחית תרופות בהדרגה ואף לשלב טיפולים טבעיים במקום תרופות מסוימות. כתוצאה מכך ההשתעבדות לתרופות יורדת וההרגשה הכללית משתפרת.

ניקוי רעלים מהגוף מוביל לשיפור איכות חיים רוב המחלות הכרוניות נובעות מהרעלה עצמית של הגוף עקב הרגלי אכילה לקויים, צריכת תרופות מוגברת, כימיקלים במזון, במים ובאוויר, מחסור בפעילות גופנית ועוד. רצוי מאוד לשלב במסגרת הטיפולית מהלך ייחודי ומקיף של ניקוי הגוף מהרעלים.

עירוי – טיפול עוקף מערכת עיכול

אחת הדרכים היעילות ביותר לשיפור מצבו של חולה במחלה כרונית היא מתן תוספים בדרך של עירוי העוקף את מערכת העיכול. העירוי מחדיר ישירות למערכת הדם חומרים החיוניים ביותר לתפקוד הגוף ובעיקר אומגה 3  וע"י כך עוקף את מערכת העיכול. טיפול זה מחזק משמעותית את המערכת החיסונית של חולים רבים וגופם ונפשם מתאוששים עד כדי התמודדות עם המחלה ביתר קלות.

קשר הדוק עם המטופל לצורך מעקב

במרפאת ד"ר דיין אנו שמים דגש על שמירת הקשר ההדוק עם המטופל, לכל אורך הטיפול. כמו כן, המטופל מקבל הסבר על התרופות אותן נוטל ולומד להשתמש בהן בצורה מסודרת ומושכלת כשנעשים מאמצים מרביים לצמצום את מס' התרופות ככל שניתן. במרפאה מתקיימת הדרכה תזונתית, נבחנות דרכי טיפול משלימות, כולל המלצה לשינוי הרגלי אכילה, אורח חיים, תוספי מזון ומתבצעות פגישות הערכה ושיחות מעקב.

מאת: ד"ר יוסף דיין מומחה רפואה פנימית ומנהל מרכז מומחים לרפואה משולבת

נגישות

לתאום פגישה

מוזמנים לשלוח לנו הודעה