רפואה פנימית משולבת – הבסיס לריפוי מחלות כרוניות

אחד מהתחומים הבסיסיים ביותר במקצוע הרפואה הוא תחום הרפואה הפנימית. תחום זה עוסק בכל המחלות הקליניות המופיעות אצל האדם, ואינן מצריכות ניתוח. מטרתו של ענף רפואה זה הוא לבצע טיפולים מונעים, לאבחן מחלות ולטפל בהן באמצעות תרופות. רפואה פנימית קיימת עוד משחר ההיסטוריה, אך כיום יותר מתמיד, נהיר כי הטיפול התרופתי לבדו אינו מביא בהכרח להחלמה מלאה ולא מעלים את המחלה, ולכן טיפול ברפואה משלימה לצד הטיפול הקונבנציונלי הינו הכרחי לתוצאות מרביות.

תחומי ההתמחות של רפואה פנימית

רפואה פנימית מטפלת במגוון רחב מאוד של מחלות וכוללת תחומי התמחות רבים, ביניהם: אונקולוגיה, גסטרואנטרולוגיה, קרדיולוגיה, נוירולוגיה, אימונולוגיה, אלרגולוגיה, המטולוגיה, מחלות זיהומיות ועוד. במקרים רבים מצליחה הרפואה הקונבנציונלית לטפל רק בסימפטומים של המחלות ולא בשורשן, לפיכך יש צורך בטיפול עוטף המשלב בין רפואה קונבנציונאלית לרפואה הפנימית.

הגורמים למחלות ותסמינים

הקידמה וההתפתחות האנושית מצליחה לגבות מאיתנו מחיר כבד. אמנם הקידמה הביאה עימה נוחות מירבית לאדם, אך עם זאת היא חושפת אותו לגורמים שונים המייצרים מחלות. מזון מעובד הכולל תוספים מלאכותיים, זיהום אוויר, שימוש מוגזם בתרופות, שימוש בחומרים כימיים שונים, מתן תרופות אנטיביוטיות לבעלי חיים המיועדים למאכל אדם, היעדר פעילות גופנית, היחשפות לקרינה, עישון, צריכת אלכוהול ועוד, כולם משפיעים על גופנו באופן משמעותי.

האדם התרחק מהטבע ומכניס לגופו גורמים שונים שגוף האדם אינו יודע להתמודד עימם. אלה מתבטאים בגוף בצורת מחלות כרוניות הבאות לידי ביטוי בגוף האדם במספר אופנים, תלוי בסוג המחלה.צעירי,מבוגרים ועד קשיש המטופל בבית דיור מוגן בין היתר ניתן למצוא תופעות כמו לחץ דם גבוה, כאבים כרוניים, רמות כולסטרול גבוהות בדם, עלייה או ירידה ברמות הסוכר בגוף, סחרחורות, אנמיה, שבץ, בעיות במערכת העיכול, קוצר נשימה ועוד. לרוב הטיפול באמצעות הרפואה הקונבנציונאלית מביא לאיזון בלבד ולא להיעלמות המחלות. כך למשל, נטילת תרופות על ידי חולים סוכרתיים מביאה לאיזון סוכרת ולא להיעלמותה.

טיפול במחלות כרוניות

אחת הדרכים היעילות ביותר לטיפול במחלות כרוניות כוללת הזנה תוך ורידית שבאמצעותה מוחזרים לגוף חומרים החיוניים ביותר לתפקודו, ובעיקר אומגה 3. הודות לעירוי זה המערכת החיסונית של חולים רבים מתחזקת משמעותית, ומצליחה להתמודד עם המחלה ביתר קלות.

טיפולים אלטרנטיביים אחרים המציע ספא בוטיק לדוגמה,יכולים לסייע תמיד בהרפייה הגוף והנפש ובהרגשה כללית טובה יותר.

מרכז ד"ר דיין לרפואה משולבת מעניק למטופליו את הדרכים הטובות ביותר לטיפול במחלות כרוניות בתחום רפואה פנימית, ומקל משמעותית על החולה באמצעות שילוב טיפולים, והחזרת החומרים החיוניים לגוף, המסייעת לגוף להתמודד באופן עצמאי עם המחלה.