אבחון של פיברומיאלגיה

אבחון של פיברומיאלגיה

תסמונת פיברומיאלגיה גורמת לסובלים ממנה, לכאבים כרוניים מפושטים במערכת השרירים ובשלד. התסמונת הידועה בקרב הרופאים כבר למעלה ממאה שנה, שכיחה למדי, ופוגעת ב2-4 אחוזים מהאוכלוסייה. למרות שהתסמונת אינה גורמת לנכות היא עשויה לגרום לקשיים תפקודיים רבים לסובלים ממנה, ולפגיעה קשה באיכות החיים.

אבחון של פיברומיאלגיה

כיצד מבצעים אבחון של פיברומיאלגיה?

האבחון של פיברומיאלגיה מבוסס על דיווח סובייקטיבי, ולא נעשה שימוש רחב בבדיקות פיזיולוגיות או בדיקות הדמיה (CT, MRI, או רנטגן). אבחון התסמונת מתבצע ע"י רופא משפחה, רופא פנימי או ראומטולוג, ועל מנת לקבוע אותו צריכים להתקיים מספר פרמטרים:

  • הכאב הינו מפושט בלפחות 4 מתוך 5 אזורי הגוף
  • הסימפטומים נמשכים באותה רמת כאב למשך לפחות שלושה חודשים.
  • ציון כאב גבוה
  • אבחון המחלה תקף ללא קשר לאבחנת מחלות נוספות.

לתסמונת קיימים סימפטומים רבים נוספים הכוללים: עייפות מתמשכת לאורך שעות היום, הפרעות שינה משמעותיות (בערך 80% מדווחים על שינה לא טובה), נפיחות וכאבי בטן, קשיים ביכולת הריכוז ובזיכרון, כאבי ראש חזקים, הרגשת נימול, בעיות במערכת העיכול (תסמונת המעי הרגיז) ועוד.

בדרך כלל קיימים מספר סימנים המופיעים בהיסטוריה הרפואית של המטופל, היכולים לרמוז לתסמונת. האינדיקציות הללו כוללות עדויות והיסטוריה משפחתית של כאבים כרוניים בגילאים צעירים, רקע של כאבים בתקופת הילדות, הופעתו של כאב מפושט לאחר אירוע קיצוני נפשי או גופני רגישות מוגדלת למגע, רעש וריח.

מה הסיבות להופעת פיברומיאלגיה?

הסיבות להתפרצות התסמונת אינן ברורות לחלוטין, אך מחקרים שנעשו בנושא מצביעים על כך שכנראה שלפיברומיאלגיה קיים בסיס גנטי, כך שהסיכון ללקות בפיברומיאלגיה גדל אם יש במשפחה הקרובה היסטוריה של אנשים הסובלים או סבלו ממנה. כמו כן, נמצא שזיהומים ויראליים עלולים לגרום להתפרצות התסמונת. גם אירועים טראומתיים כגון: לחץ נפשי, חבלה בעקבות תאונה או פוסט טראומה יכולים לגרום להופעת התסמונת.

חשיבות האבחון והטיפול ע"י רופא מומחה בתחום

יש חשיבות רבה לאבחון והמשך הטיפול בתסמונת פיברומיאלגיה ועשויה להשפיע על הצלחת הטיפול. מומלץ לתת למטופל הסבר מקיף וברור לגבי מהות האבחנה ולגבי דרכי הטיפול. גישה זו עשויה לעזור בהפחתת החרדות הכרוכות בכאבים כרוניים ממקור לא ברור. שיתוף קרובי משפחה וחברים בתהליך הטיפול יכול לסייע בשיפור היכולת התפקודית ושיפור איכות החיים של המטופל.

כיצד מטפלים בתסמונת?

קיימת קשת רחבה של טיפולים שמסייעים לסובלים מפיברומיאלגיה, במרכז ד"ר דיין לרפואה קיים מודל טיפולי ייחודי הכולל אינפוזיות של אוזון ועירויים של ויטמינים, מינרליים ואומגה 3 המסייעים למטופל בהפחתת תהליכים דלקתיים.

מרכז ד”ר דיין לרפואה משולבת מאמינים ברפואה טובה ובריאה יותר, ומשלבים גם שיטות ריפוי קונבנציונלית וגם שיטות טיפול באמצעות רפואה המשלימה. בדרך זאת ניתן ליהנות מהיתרונות של כל מתודה, וכך לשפר את תהליכי הריפוי, ולצמצם למינימום את תופעות הלוואי. ד”ר דיין הוא רופא מומחה ברפואה פנימית ובעל ניסיון עשיר באבחון ובטיפול. 'מרכז דיין לרפואה משלימה' היא המרפאה היחידה בישראל המשלבת בהצלחה הן רפואה פנימית והן רפואה משלימה ובאמתחתה אלפי מטופלים מרוצים.

בין היתר, הטיפול המתבצע במרפאתנו הינו אינפוזיות (עירויים) של ויטמינים ומינרליים מסוגים שונים, חומצות אמינו (=אבני בניין של חלבונים), אומגה 3+6, מגנזיום וברזל כאשר התאמת הרכב העירוי וסוג העירוי הינה פרטנית ומותאמת לכל מטופל ומטופל ובחלק מהמקרים מוסיפים גם טיפולים באוזון בעירוי או בזריקות.

במידה ואתם מעוניינים לשמוע עוד על פיברומיאלגיה אבחון התסמונת והדרכים כיצד לטפל בה, הנכם מוזמנים לפנות אלינו לטלפון : 077-2304715 לכתוב לנו לכתובת אימייל: dayanleads@gmail.com או צרו קשר כאן.

נגישות

לתאום פגישה

מוזמנים לשלוח לנו הודעה