אינפוזיות ויטמינים ומינרלים - שאלות ותשובות

אינפוזיות ויטמינים ומינרלים - שאלות ותשובות

שאלה:

אבא שלי בן 68 ועבר בשנתיים האחרונות מספר אירועים הקשורים לבריאותו, דלקת ריאות קשה, שבר כתוצאה מנפילה, מספר שפעות במהלך החורף ומקרה התעלפות אחד, אשר גרר מספר ימי אשפוז בבי"ח לצורך בירור ומעקב, אשר לא הוביל לכל מסקנה. במקביל הוא נוטל מזה כמה שנים מספר כדורים: לאיזון לחץ הדם, וכדורים להרגעת מערכת העיכול וסותרי חומצה.

בתקופה האחרונה הוא נראה ירוד מאד ומצבו מדאיג, צבע פניו חיוור והוא נטול אנרגיה שלא כדרכו לאורך השנים. בבדיקות הדם האחרונות שעשה נראה היה כי הוא סובל ממספר חסרים תזונתיים והומלץ לנו לסייע לו להתאושש בעזרת עירוי ויטמינים ומינרלים, מדוע לא לנסות ולתת לו תוספי תזונה רגילים דרך הפה בשלב הראשון?

3981072

תשובה:

שלום רב,

מבלי להכיר ולבדוק את מצבו הבריאותי של אביך, ניתן יהיה להסתפק באמירות כלליות המסתמכות על הדברים בפנייתך. נראה כי אביך אכן נמצא במצב ירוד ועל פניו קיימות הצדקות ברמה הבריאותית לאור ריכוז הטראומות שעבר בפרק זמן קצר יחסית.

בגיל 68 רצף כזה של התמודדויות בהחלט עשוי להחליש את הגוף ודרושות מספר פעולות במקביל על מנת לחזק אותו ולעזור לו "לעמוד על הרגליים" בצורה טובה יותר. כמות הכדורים שהוא נוטל, בהחלט אופיינית לאדם בגילו ולא נראה כי הם מהווים בעיה בהנחה שהוא זוכה למעקב תקופתי על ידי רופא המשפחה.

על פניו נשמע כי השבת החסרים התזונתיים אשר חסרים לו, עשויים לסייע לו להתחיל להתאושש ולהשיב לגוף אנרגיות ויכולות תפקודיות שנחלשו. ויטמינים ומינרלים הינם תרכובות כימיות הנחוצות לגופנו בכל פעולה ובמקביל נחוצים לנו רכיבים תזונתיים אחרים מן המזון כמו חומצות שומן, וחומצות אמינו אשר אחראיות על בניין הגוף ויצירת אנרגיה זמינה.

ייתכן ובשל מצבו הירוד והתרופות שהוא נוטל לטיפול במערכת העיכול, קיימת בעיה בספיגת הרכיבים התזונתיים החשובים ומכאן נובעים החסרים באותם רכיבים. נטילה של תוספי תזונה דרך הפה, לא תשנה את מצבו אם אכן קיימת בעיית ספיגה, כאשר מערכת העיכול לא מסוגלת מסיבה כל שהיא להעביר את הרכיבים התזונתיים מן המזון שהוא צורך, זה גם מה שיתרחש עם הכדורים שיבלע.

עירוי של ויטמינים ומינרלים בא בדיוק לתת מענה במצבים כאלה, ניתן להעלות לו את רמות הברזל בדם, רמות הויטמינים והמינרלים וחומצות השומן, במתן תוך ורידי בדרך אשר תעקוף את מערכת העיכול ותעביר את החומרים החיוניים ישירות למחזור הדם. עירוי של ויטמינים  הינו הליך רפואי מפוקח בטוח לחלוטין אשר עשוי לעבוד מהר, ולסייע לאביך להתאושש ולהתחיל להתחזק ולכן הומלץ לכם לפנות בכוון זה.

נגישות

לתאום פגישה

מוזמנים לשלוח לנו הודעה