בטן נפוחה: למה זה קורה ואיך מטפלים?

לייעוץ וטיפול בנפיחות בבטן - השאירו פרטים

[leadercf7 campid="4622"]

בטן נפוחה: למה זה קורה ואיך מטפלים?

סובלים מתופעה של בטן נפוחה? ממרכז מומחים ד"ר דיין לרפואה משולבת מסבירים שמדובר בתופעה שכיחה ומביכה למדי, המלווה לא אחת בתחושת של מלאות וכבדות, כאבי בטן, גזים ועצירות. קיימים אינספור סיבות שעשויות לגרום לבטן נפוחה, לכן חשוב לחפש ולאתר תחילה את מקור הבעיה, זאת על מנת להתאים את הטיפול הנכון ולפתור את הבעיה מהיסוד.

ראוי להבהיר שרבים נוטים על פי רוב להפחית בחשיבות התופעה ולעתים גם להתעלם ממנה לחלוטין. עם זאת, במקרים שבהם מופיעה תחושת הנפיחות לאורך זמן ומלווה בתסמינים נוספים, כדאי לגשת לאבחון רפואי כדי לשלול חשד למחלות רקע שבאות לביטוי בסימפטומים דומים, כמו דיברטיקולוזיס (מחלת המסעפת של המעי הגס), קנדידה במעיים, תסמונת המעי הרגיז, אי סבילות ללקטוז או גלוטן ועוד.

נפיחות בטנית בעקבות הרגלי אכילה לקויים

אחת מהסיבות השכיחות ביותר לבטן נפוחה קשורה להרגלי אכילה לקויים. בעידן העכשווי, רבים נוהגים לרכז את כול סעודתם היומית בארוחה גדולה אחת או שתיים, כשכל אחת מהארוחות מתאפיינת במנות גדולות שיוצרות עומס יתר על הקיבה ומערכת העיכול. כתוצאה מכך נאלצת מערכת העיכול לייצר כמות גבוהה של אנזימי עיכול וחומצות קיבה לשם פירוק המזון וספיגתו.

ואם לא די בכך, רבים נוהגים לשתות ולנהל שיחה במהלך הארוחה, תוך כדי בליעת המזון ללא לעיסתו תחילה. לעיסה מהירה המלווה בשתייה (ובפרט משקאות תוססים) ודיבור בשעת האכילה, כול אלו מעודדים בליעת אוויר וגורמים לתחושת מלאות, להיווצרות של גזים וכאבי בטן. פיזור נכון של סעודות לאורך היום ושינויים בהרגלי האכילה ומרכיבי המזון יכולים לצמצם משמעותית את התסמינים.

המודל הטיפולי הייחודי המוענק במרפאה

כאמור, גורמים נוספים שעשויים להוביל להתפתחות של בטן נפוחה הם קנדידה במעיים, משקאות תוססים, רגישות ללקטוז או גלוטן, שימוש ממושך באנטיביוטיקה ומאכלים מסוימים כגון כרוב, ברוקולי וקטניות. הטיפול הנהוג ברפואה הקונבנציונלית הוא על פי רוב סימפטומטי וכולל תכשירים סופחי גזים המבוססים על פחם.

התכנית הטיפולית נקבעת בהתאם לממצאי האבחון ויכולה לכלול שינויים בהרגלי האכילה, השתייה ובמרכיבי התזונה, תוך כדי הסתייעות בדיאטות ייחודיות תחת פיקוח רפואי, כמו גם שילוב של מי כסף ואו חיידקים ידידותיים לשינוי אוכלוסיית החיידקים במעי, מתן תכשירים כדוגמת קוליביוגן לשיקום הרירית וכן הלאה.

המודל הטיפולי הייחודי שמוענק במרפאתו של ד"ר דיין מותאם פרטנית לצורכי כול מקרה ומתחיל בפגישת היכרות עם המטופל לצורך בדיקת הרקע הרפואי ואבחון קליני. התקשרו עכשיו לייעוץ ותיאום פגישה: 077-2304715