גז האוזון ותועלתו לבריאות

גז האוזון ותועלתו לבריאות

אודות גז האוזון אנו שומעים בדרך כלל בהקשרים של קרינת השמש. ידוע לכולנו כי שכבת האוזון מגינה על החיים  על פני כדור הארץ מפני הקרינה האולטרה סגולית של השמש. בכך מאפשרת לנו שכבת האוזון לקיים את החיים כפי שאנו מכירים וניתן לומר כי לולא האוזון כחוצץ, פני כדור הארץ היו נראים אחרת במידה לא מבוטלת. לא רבים יודעים זאת אך גז האוזון,  הוא בעל מספר רב של תכונות, אשר גרמו למדע ולענפי הרפואה השונים לחקור ולרתום אותו לתועלתן.

9684

כיצד מסייע האוזון (3O ) לשמירה על הבריאות ולטיפול במחלות?

טיפולים רפואיים בעזרת אוזון הופכים נפוצים יותר בשנים האחרונות, מחקרים וניסויים קליניים רבים מבוצעים ברחבי העולם ומפעם לפעם חודר האוזון לנישה טיפולית חדשה. האוזון הינו חומר חיטוי רב עוצמה, בזכות תכונה זו הוא יעיל ביותר בהשמדתם של טפילים, וירוסים, חיידקים ואורגניזמים. זאת מכיוון, שהאוזון יוצר תגובה כימית כאשר נמצא במחזור הדם וזאת מבלי לפגוע ברקמות וברירית של הגוף. האוזון תוקף בעוצמה ובמהירות תרכובות אורגניות ולכן יעיל כל כך בפעולות חיטוי וטיפול במזיקים.

חלקו של האוזון כאמצעי טיפולי בבני אדם וכחומר חיטוי רב עוצמה, הולך וגדל. כבר לפני למעלה ממאה שנה גילו רופאים בגרמניה את סגולות הריפוי של האוזון, אך נכון להיום הוא עדיין לא נמצא בשימוש בקרב הרפואה הציבורית. רופאים ומטפלים רבים אינם יכולים להתעלם מיכולות הריפוי המוכחות של האוזון ומכניסים אותו לשימוש במרפאותיהם. השימושים הנפוצים ביותר של האוזון, מכוונים לעבר טיפול בזיהומים קשים. ניתן לעשות באוזון שימוש פנימי וכמו כן שימוש חיצוני.

מבחינה פנימית מקובל ונפוץ לטפל בתסמינים ובמחלות הבאות:

•קוליטיס, קרוהן ודלקות בקצה המעי הגס – האוזון מוחדר בעזרת חוקן, כתערובת יחד עם חמצן, במינונים אשר משתנים מאדם לאדם על פי שיקול דעתו של הרופא המטפל. חוקן אוזון וחמצן מסייע במיגור הגורם למחלה ומסוגל לקטול את פטריית הקנדידה, טפילים, חיידקים ווירוסים למיניהם. האוזון מיועד בהחלט גם לאנשים עם בעיות טחורים, פיסורה, פיסטולה ואנשים אשר מתמודדים עם זיהומים פנימיים שהטיפול האנטיביוטי בהם הצליח פחות מהמצופה.

•טיפול פנימי עשוי להינתן גם כעירוי, על פי המלצת הרופא המטפל. האוזון מאיץ באופן משמעותי את הנשימה התאית וחילוף החומרים ולכן עשוי לסייע לאנשים אשר נמצאים במצבי חולי מורכבים, להתאושש ולשפר את מצבם באופן ניכר.

הטיפולים החיצוניים באוזון הולכים וצוברים תאוצה אף הם. כיום, מקובל לשלב טיפולי אוזון בפצעים טורדניים אשר מסרבים להתרפא, בכף רגל סוכרתית, בכיבים עקשניים ובדלקות עור קשות. השימוש הינו בטוח ונעשה על ידי אטימת האזור הנגוע והזרמה איטית ומפוקחת של האוזון אל החלל שנאטם. לעיתים נעשה שימוש מקומי במעין  חומר משחתי אשר מכיל אוזון ומאפשר חשיפה קבועה של פצע טורדני, כיב או פגע עור אחר, לתכונות הריפוי של האוזון במינונים נמוכים.

האוזון נמצא כיום בשלבי ניסוי ומחקר בטיפול בנושאים רבים כגון: בעיות אורתופדיות מסוימות ופגעים נוספים. חלק מן ההתנסויות הטיפוליות נמצאים בשלבים התחלתיים וחלקן מתקדמות מעט יותר. השימוש בגז האוזון הינו בטוח וכמעט נטול תופעות לוואי לחלוטין. יחד עם זאת , השימוש צריך להיעשות בפיקוח רפואי ובמתקן רפואי תקני משום שבדומה לסוגים רבים של טיפולים רפואיים, נדרשים מיומנות, ידע ומקצועיות רפואית.

נגישות

לתאום פגישה

מוזמנים לשלוח לנו הודעה