גלי הלם לברך

גלי הלם לברך - טיפול אורתופדי יעיל ובטוח

כאבי ברכיים הם עניין מאד לא נעים, הכרוך במקרים רבים בכאב עוצמתי, שפוגע ביכולת התנועה וביציבה.

הסיבה לכך היא, שהברך היא מפרק שעובד קשה מאד. מיקומה האסטרטגי, התנועתיות הרבה שלה והמשקל הרב שהיא נושאת גורמים לה להיות מועדת לשחיקה מהירה, לחבלות ולפציעות.

כאשר היא יוצאת מאיזון מכל סיבה שהיא, תהליך הבלאי שלה מואץ עוד יותר והבעיה נוטה להחמיר.

לכן, חשוב לפנות לאבחון ולטיפול גם בבעיות ברכיים שנמצאות בחיתוליהן ועדיין אינן מסבות סבל רב.

ככל שהטיפול מבוצע מוקדם יותר, כך תוצאותיו טובות יותר וחשוב מכך, הסיכוי למנוע החמרה במצב, או לפחות לעכב אותה באופן משמעותי – עולה פלאים.

גלי הלם לברך

סיבות נפוצות לבעיות ברכיים

סיבות לבעיות ברכיים – לא חסרות. חלקן תלויות גיל אך הרבה מהן קשורות בגורמים אחרים:

• הזדקנות טבעית –
    כמו כל מערכת פיסיולוגית, כך גם הברכיים חשופות לפגעי הזמן ולתהליכי השחיקה והבלאי הטבעיים שמזמנת לנו העלייה ההולכת ונמשכת בגיל.
  • מאמץ ועומס יתר –
    כאן מדובר על פגיעה הנגרמת מאורח חיים. בין אם זו פעילות ספורטיבית שאינה מותאמת ליכולת, או שמבוצעת בצורה לקויה ובין אם זה עיסוק הדורש הרמה או סחיבה של משקלים גדולים – הדרך לפגיעה בברכיים קצרה.
  • עודף משקל –
    מעמיס משא מיותר על הברכיים העמוסות ממילא ומזרז את תהליך השחיקה שלהן.
  • תגובת שרשרת –
    הברכיים עלולות לסבול בעקיפין כתוצאה מליקויים ביציבה ובתנועה הגורמים להפרת האיזון בחלוקת העומס על מבני הגוף השונים.
    ליקויים כאלה יכולים לנבוע כתוצאה ממום מולד, לאו דווקא בברך, אלא למשל, באגן, בירכיים, או גם כתוצאה ממחלות שרירים או מבעיות במערכת העצבים.
    גורמים אחרים העלולים לפגוע ביציבה הם חבלה, דלקת, כאבי גב, בעיות בכף הרגל, ועוד. גם כאשר המקור לבעיה הוא זמני וחולף, הברך שנאלצת לשאת בעומס המוגבר עקב היציבה הלקויה, עלולה לסבול זמן ממושך.

יתרונות של הטיפול בגלי הלם בבעיות ברכיים

כאשר מגיעים לאורתופד עם בעיות ברכיים, הטיפול שיוצע ברוב המכריע של המקרים יהיה:

• פיזיותרפיה
  • שימוש בעזרים כגון חבישות מיוחדות ומדרסים
  • נטילת תרופות ממשפחות משככי הכאבים, נוגדי הדלקת הלא סטרואידיים וסטרואידים
  • במקרים חמורים, האלטרנטיבה תהיה ניתוח

ערוצי הטיפול האלה לא תמיד יעילים, ובחלק גדול מהם כרוכות גם תופעות לוואי לא רצויות, כאב מתמשך, סיכונים וסיבוכים אפשריים.

הטיפול בגלי הלם מגייס את גלי הקול לשירות הרפואה. זהו טיפול שמרני, לא פולשני, נטול תופעות לוואי ויעיל מאד לריפוי והקלה על מגוון רחב של בעיות אורתופדיות כגון הסתיידויות, דלקות, איחוי לקוי של שברים, וכל בעיה הקשורה בהצטברות חומר שלא אמור להיות במפרק הפגוע.

גלי ההלם מפוררים, ממסים ומפרקים את החומר שהצטבר, מאפשרים לו להיספג ולהתפנות ומשפרים את זרימת הדם אל המקום הפגוע.

השיפור בזרימת הדם מהווה זרז משמעותי מאד בתהליך הריפוי, משום שהדם מביא אל המפרק את כמות החמצן וחומרי מזון הנחוצים כל כך להחלמתו וגם נושא עמו תאים של מערכת החיסון המסייעים במניעת זיהומים ובהשמדת פולשים שנוטים להתיישב ולשגשג ביתר קלות באיבר פגוע וחלש.

"דיין קליניק" – טיפול בגלי הלם למגוון בעיות אורתופדיות

שמי דר' יוסף דיין, רופא מומחה ברפואה פנימית ובוגר לימודי הומאופתיה, בעל ניסיון מקצועי ממושך בעבודה בבתי חולים.

הקמתי את "המרכז הרפואי דר' דיין לרפואה משולבת" לאחר שנוכחתי שוב ושוב, כי טיפול על טהרת הרפואה הקונבנציונלית אינו מספק מענה טיפולי מלא וכי הדרך להשגת טיפול שלם המביא לתוצאות הטובות ביותר, היא בשילוב בין הרפואה הקונבנציונלית לבין הרפואה המשלימה.

הטיפול המשולב אינו ממוקד במחלה, כי אם במטופל. הוא שם את המטופל במרכז, נוגע בכל האספקטים בחייו ובתפקודו ומיטיב עמו במובנים רבים.

יתרון עצום נוסף של הטיפול המשולב, הוא הדלת שהוא פותח לעולם שלם של תכניות טיפול אפשריות, שאינן קיימות כאשר מתמקדים רק בתפיסה טיפולית אחת.

השילוב בין עולמות הידע השונים והמגוונים מאפשר התאמה מדויקת של תכנית הטיפול למטופל ומתן מענה לכל צרכיו ברובד הפיסי, הרגשי, הנפשי והמנטלי.

צוות המרפאה מתמחה בטיפול בבעיות אורתופדיות ובכאבים, בחולים אונקולוגיים, בחולים כרוניים, במטופלים בגיל השלישי, באיזון סוכרת, בליקויים של מערכת העיכול ועוד.

בין היתר, הטיפול המתבצע במרפאתנו הינו אינפוזיות (עירויים) של ויטמינים ומינרליים מסוגים שונים, חומצות אמינו (=אבני בניין של חלבונים), אומגה 3+6, מגנזיום וברזל כאשר התאמת הרכב העירוי וסוג העירוי הינה פרטנית ומותאמת לכל מטופל ומטופל ובחלק מהמקרים מוסיפים גם טיפולים באוזון בעירוי או בזריקות.

הנכם מוזמנים ליצור קשר לתיאום פגישת אבחון וייעוץ:

בטלפון:  077-230-4715

באימייל:  dayanleads@gmail.com