דרכי טיפול בפיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה (דאבת או דאבת השרירים בעברית), היא תסמונת הידועה לרופאים בשמות שונים ונחקרת על ידם כבר מתחילת המאה ה-19. המחלה על פי ההערכות פוגעת ב- 2% עד 4% מכלל האוכלוסייה, ונפוצה יותר בקרב הנשים בשיעור הגבוה בערך פי 2.

מהם התסמינים של פיברומיאלגיה?

החולים בפיברומיאלגיה סובלים לרוב ממגוון של תסמינים, בחומרה משתנה. מדובר בתסמונת תפקודית היכולה להגביל את תפקוד החולים בה באופן משמעותי, אם כי היא אינה גורמת לנכות הנראית לעין. הסימפטומים הנפוצים ביותר הם:

• בעיות שינה ועייפות – קרוב ל-80% מהחולים עם פיברומיאלגיה מדווחים על שינה לא טובה. מחקרים מראים על איכות ויעילות השינה ירודות, משך השינה של הסובלים מהמחלה היה קצר יותר, והם מדווחים על קושי גדול יותר להירדם.
  • כאב וקשיחות בכל חלקי הגוף – הכאבים מורגשים בדרך כלל בגפיים התחתונות והעליונות ולאורך עמוד השדרה. בנוסף, קיימת רגישות יתר למגע באזורים אחרים בגוף, כך שאפילו נגיעה קלה עלולה לגרום לכאב.
  • דיכאון וחרדה.
  • פגיעה ביכולת הריכוז.
  • פגיעה ביכולת החשיבה והזיכרון.
  • כאבי ראש חזקים ומיגרנות.
  • נימול בידיים, ברגליים, בפנים ובלסת.
  • בעיות במערכת העיכול – עצירות, נפיחות, כאבי בטן ותסמונת המעי הרגיז.

כיצד מאבחנים פיברומיאלגיה?

אבחון המחלה נעשה ע"י רופא או ראומטולוג, אבחון פיברומיאלגיה מתרחש כאשר מתקיימים ארבעה קריטריונים:

• כאב מפושט הקיים בלפחות 4 מתוך 5 אזורי גוף
  • התסמינים נמשכים ברמה דומה לפחות שלושה חודשים.
  • ציון כאב גבוה
  • אבחנת המחלה תקפה ללא קשר לאבחנת מחלות נוספות.
דרכי טיפול בפיברומיאלגיה

מה הסיבות לפיברומיאלגיה?

הגורם לפיברומיאלגיה אינו ברור באופן חד משמעי, אך כנראה קיים רקע גנטי והשכיחות למחלה גבוהה יותר במשפחות מסוימות. קיימים מספר גורמי סיכון המגבירים את הסיכוי להופעת המחלה. פציעות חוזרות ונשנות הגורמות עומס מתמשך על המפרק, השמנה, לופוס, זיהום ויראלי, דלקת מפרקים שיגרונית וגם מצבים נפשיים שונים: אירועים טראומתיים או מלחיצים כמו תאונת דרכים או הפרעת דחק פוסט-טראומטית.

פיברומיאלגיה טיפול

הטיפול במרפאת הכאב של ד”ר דיין מבוסס על מודל טיפולי ייחודי משולב עבור כאבי שרירים בכלל ומקרי פיברומיאלגיה בפרט.

הטיפול כולל אינפוזיות של אוזון – המביאות להגברת רמת החמצן בשרירים וברקמות הכואבות. בנוסף גם אינפוזיות של ויטמינים לפיברומיאלגיה, מינרלים ואומגה 3 המסייעים בהפחתת התהליך הדלקתי.

הטיפול הינו נלווה לטיפולים קונבנציונליים אחרים ויעיל מאוד.  הטיפול מאפשר את הורדת הצורך בשימוש בתרופות.

אנו במרכז ד”ר דיין לרפואה משולבת מאמינים ברפואה בריאה יותר, ומשלבים שיטות ריפוי קונבנציונלית עם טיפול ברפואה המשלימה. בדרך זו ניתן ליהנות מיתרונותיה של כל שיטה, לשפר את תהליך הריפוי, ולצמצם את תופעות הלוואי.

טיפול בפיברומיאלגיה מסייע לשפר את איכות החיים של המטופלים בטווח הקצר ולאורך שנים רבות. ד”ר דיין הנו רופא מומחה רפואה פנימית ובעל ניסיון רב ועשיר באבחון ובטיפול. המרפאה היחידה בישראל המשלבת בהצלחה רפואה פנימית ורפואה משלימה ומאחוריה אלפי מטופלים מרוצים.

במידה ואתם מעוניינים לשמוע עוד על דרכי טיפול בפיברומיאלגיה,  או ריפוי פיברומיאלגיה, הנכם מוזמנים לפנות אלינו לטלפון :
077-2304715 או צרו קשר כאן
.