המדריך המלא: דרכי אבחון וטיפול בפיברומיאלגיה

המדריך המלא: דרכי אבחון וטיפול בפיברומיאלגיה

הפיברומיאלגיה (דאבת השרירים) נחשבת לתסמונת חדשה באופן יחסי בתחום הראומטולוגיה. מדובר במחלה שעל פי ההערכה פוגעת ב- 2% עד 6% מכלל האוכלוסייה, אך שכיחה בקרב הנשים בשיעור הגבוה עד פי 9 בהשוואה אל הגברים. מצב זה מתאפיין בכאב מפושט במערכת השרירים שאינו נובע מדלקת במפרקים. 

המחלה מאובחנת על פי רוב בין טווח גילאי 20 עד 50, אולם היא בהחלט עשויה לתקוף גם ילדים. מהמרכז לרפואה משולבת של ד"ר דיין לרפואה משולבת מציינים שבשנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית בכל הקשור להבנת המנגנון שמאחורי התסמונת ובפיתוח תרופות לטיפול בפיברומיאלגיה. עם זאת, הטיפול בפיברומיאלגיה אינו מבוסס על תרופות בלבד, וקיימת חשיבות מרכזית לשילובו במרכיבי טיפול נוספים.

8743

סממני המחלה וגורמי סיכון

התסמין העיקרי של הפיברומיאלגיה הוא, כאמור, כאב מפושט וכרוני במערכת השרירים. הכאבים הללו מורגשים בגפיים העליונות והתחתונות ולכל אורך עמוד השדרה. כמו כן, ישנה רגישות יתר למגע באזורים רבים מעל הגוף, עד לכדי מצב של כאב גם בנגיעה קלה. 

סימפטומים טיפוסיים נוספים כוללים הפרעות שינה משמעותיות, עייפות בולטת לאורך היום בעקבות שינה שאינה מרעננת, נפיחות בטנית וכאבי בטן, קשיים בזיכרון ובריכוז וכן הלאה. 

הגורם לפיברומיאלגיה עדיין אינו ברור באופן חד משמעי, אך נראה שקיים רקע גנטי ושכיחותו גבוהה יותר במשפחות מסוימות. גורמי סיכון נוספים כוללים אירועים שונים במהלך החיים, כגון חבלות שונות, זיהומים ויראליים, ובמקרים מסוימים גם טראומות נפשיות.

מרכז רפואי  ד”ר דיין לרפואה משולבת: המודל הטיפולי הייחודי בפיברומיאלגיה

כאמור, ברפואה הקונבנציונלית מורכב הטיפול בפיברומיאלגיה על פי רוב משילוב של טיפול תרופתי עם טכניקות טיפוליות אחרות. הטיפול התרופתי כולל, בין היתר, תרופות לשיכוך הכאב, תרופות נוגדות דיכאון ותרופות לשיפור איכות השינה, זאת בתוספת פעילות גופנית, טיפולים קוגניטיביים התנהגותיים וטכניקות טיפוליות מהרפואה המשלימה כגון טאי צ'י, יוגה ואקופונקטורה. 

מרפאת הכאב שבהמרכז לרפואה משולבת פיתחה מודל טיפולי ייחודי עבור כאבי שרירים בכלל ומקרי פיברומיאלגיה בפרט. 
הטיפול במרפאת הכאב של ד"ר דיין מבוסס על אינפוזיות של אוזון – המביאות להגברת רמת החמצן בשרירים וברקמות הכואבות.
חמצן הוא גורם אנטי דלקתי ראשון במעלה. בנוסף משלבים יחד עם הטיפול באוזון – גם אינפוזיות של ויטמינים, מינרלים ואומגה 3 המסייעים בהפחתת התהליך הדלקתי.
טיפול זה בנלווה לטיפולים קונבנציונליים אחרים מאוד יעיל ויכול להביא בהדרגה להורדת הצורך בשימוש בתרופות. בנלוות ניתן להשתמש בטיפול פרטני המשלב הזרקה מקומית של חומר אלחוש בשמו (%Neural therapy (Lidocain 1/2
ובמידת הצורך תוספת הזרקה מקומית של חומר אנטי דלקתי הומיאפטי Traumeel  

נגישות

לתאום פגישה

מוזמנים לשלוח לנו הודעה