גלי הלם

גלי הלם – מכשיר יעיל ובטוח למגוון טיפולים אורתופדיים

גלי ההלם גויסו לשירות הרפואה כבר לפני כמה וכמה עשורים.

להבדיל מטכניקות פולשניות תוך-גופיות כגון ניתוח, או הזרקת חומר לתוך מפרק, כאן מדובר על טכנולוגיה חוץ-גופית, המבוססת על סגולותיהם הפיזיקליות של גלי הקול. בעגה המקצועית היא נקראת ESWT, ראשי תיבות של

Extracorporeal Shockwave Therapy ובעברית: טיפול חוץ-גופי בגלי הלם.

בתחילת הדרך, נעשה בה שימוש בעיקר לריסוק מצבורים של משקעי סידן שיצרו אבנים בדרכי המרה, בדרכי השתן ובכליות ובהמשך, השימוש הלך והתרחב לבעיות רפואיות נוספות ומגוונות כגון טיפול בדלקות, במפרקים ובהסתיידויות של גידים ומבני גוף אחרים, כאשר, לכל איבר ולכל סוג בעיה יש להתאים את עוצמת הגל ואת התדר.

גלי הלם פועלים באמצעות יצירת הפרעה זמנית בצורת לחץ, המתפשט במהירות בתוך חלל תלת ממדי. המשמעות היא, שביכולתם לחדור דרך רקמת גוף בדרך לא פולשנית ולבצע בתוכה מניפולציות שונות מבלי לפגוע בשלמותה.

גלי הלם מכשיר

יתרונותיו של הטיפול באמצעות גלי הלם

כאמור, יתרונו הבולט הוא בהיותו טיפול שמרני ולא פולשני ובתור שכזה, הוא:

• בטוח מאד.
  • נטול תופעות לוואי.
  • מונע סיבוכים וסיכונים הנלווים לטיפולים אגרסיביים ופולשניים כמו פציעה של הרקמה, חשיפה לזיהומים, תופעות לוואי תרופתיות, תסחיפים למיניהם, זמן החלמה ממושך ופגיעה זמנית או תמידית בתפקוד.
  • דורש מספר קטן של מפגשי טיפול (בדרך כלל בין 3-6) שנמשכים זמן קצר, כך שהוא אינו מפריע לשגרת החיים.

בנוסף לכל אלה, הוא הוכח כיעיל מאד ומשיג תוצאות משמעותיות במקרים רבים של דלקות ובעיות שריר-שלד, לדוגמא:

• מרפק טניס (Lateral Epicondylitis) –
    פגיעה בגיד המשותף האחראי על פשיטה של הזרוע, המתבטאת בכאבים בצד המרפק.
  • דורבן העקב (Plantar Heel Spur או Plantar Fasciitis) –
    דלקת ברצועה של כף הרגל, המחברת בין הבהונות לבין העקב, כאשר הדלקת ממוקדת בסמוך לעקב וגורמת לכאבים ולקושי בעיקר בדריכה או לאחר פעילות או עמידה ממושכת.
  • הסתיידויות (קלציפיקציות) בגידי הכתף –
    הצטברות משקעי סידן על הגידים והבורסות של הכתף העלולה להתבטא בכאב בעת ביצוע תנועות ידיים שונות או לגרום להתפתחות דלקת שאף היא בעלת פוטנציאל לפגיעה בתנועתיות ולהופעת כאבים.

אלו הן 3 דוגמאות בלבד, לבעיות הקשורות בהצטברות חומר בתוך רקמה באופן פתולוגי (הצטברות של סידן במקרה של הסתיידויות, הצטברות נוזלים במקרה של דלקות וכיו"ב).

גלי ההלם יודעים לפרק ולמוסס את מצבורי החומר הלא רצוי ומאפשרים לו להיספג ולהתפנות מהמקום הפגוע.

מעבר לסילוק המשקעים שמהווה הקלה בפני עצמו, הפעולה גורמת גם לשיפור בזרימת הדם למקום.

זרימת הדם המחודשת היא חלק חשוב מאד בתהליך ההחלמה והריפוי של הרקמה, מזרזת ומייעלת אותו באמצעות אספקה עשירה של חמצן, של חומרי מזון ונגישות טובה של תאי מערכת החיסון אל הרקמה, המגנים עליה מפני תקיפת פולשים ומזהמים.

טיפול בגלי הלם במרכז הרפואי "דיין קליניק"

שמי דר' יוסף דיין, רופא מומחה ברפואה פנימית ובוגר לימודי הומאופתיה, בעל ניסיון מקצועי רב בעבודה בבתי חולים.

את "המרכז הרפואי דר' דיין לרפואה משולבת" הקמתי לפני קרוב ל-4 עשורים, לאחר שראיתי פעם אחר פעם, כיצד טיפול שנשען כולו על הרפואה הקונבנציונלית, פעמים רבות לוקה בחסר ואינו משיג את התוצאות הרצויות.

הבנתי, שהדרך להשגת תוצאות מיטביות של תהליכי החלמה וריפוי, היא על ידי שילוב בין הרפואה הקונבנציונלית לבין הרפואה המשלימה, שילוב המאפשר סינרגיה של תחומי ידע שונים ושיטות טיפול מגוונות, שיוצרת אפקט טיפולי הרבה יותר משמעותי ויעיל.

גדולתו של הטיפול המשולב היא בכך, שהוא שם את המטופל במרכז. כאשר נקודת המוצא היא המטופל, ולא המחלה, כל התפיסה הטיפולית מתרחבת ונותנת מקום לכל תחומי חייו של המטופל, הפיסיים, הנפשיים, הקוגניטיביים והרגשיים.

השילוב בין טכניקות טיפול שונות ומגוונות מאפשר גם התאמה מדויקת של הטיפול לצרכי המטופל ותפירת התכנית למידותיו, שלא כמו בטיפול הקונבנציונלי, שברוב המקרים נוטה להציע פתרונות אחידים וגנריים.

צוות המרפאה שלנו מציע טיפול בכאב, בבעיות אורתופדיות, בחולי סרטן, בחולים כרוניים, בליקויים של מערכת העיכול, בבעיות האופייניות לגיל השלישי, באיזון סוכרת ועוד.

בין היתר, הטיפול המתבצע במרפאתנו הינו אינפוזיות (עירויים) של ויטמינים ומינרליים מסוגים שונים, חומצות אמינו (=אבני בניין של חלבונים), אומגה 3+6, מגנזיום וברזל כאשר התאמת הרכב העירוי וסוג העירוי הינה פרטנית ומותאמת לכל מטופל ומטופל ובחלק מהמקרים מוסיפים גם טיפולים באוזון בעירוי או בזריקות.

אם נדמה לכם שכבר ניסיתם הכל וכלום לא עוזר, אני מזמין אתכם ליצור קשר לתיאום פגישת אבחון וייעוץ:

בטלפון:  077-230-4715

באימייל:  dayanleads@gmail.com