עייפות וחוסר ויטמינים

עייפות, חוסר ויטמינים וחשיבותה של תזונה מאוזנת

גוף האדם יודע לייצר אלפי סוגים של חומרים בהם הוא משתמש לצרכיו. ייצור החומרים השונים הוא תוצאה של שרשראות מורכבות של תהליכים פיזיולוגיים בהם הגוף מפרק חומרים ומרכיב אותם מחדש לקבלת מולקולות חדשות בעלות תפקידים רבים ומגוונים.

כך למשל, הגוף מפרק רב-סוכרים לחד-סוכרים ומייצר לעצמו את הגלוקוז הדרוש לו לאנרגיה, מרכיב צורות רבות של חלבונים מחומצות אמינו ומייצר סוגים שונים של מולקולות שומן.

ישנם חומרים שהגוף אינו יודע לייצר בעצמו ועליו לקבל אותם מבחוץ דרך המזון. הוא זקוק להם על מנת לאפשר את שרשראות התהליכים הללו. ויטמינים ומינרלים הם דוגמא לחומרים כאלה.

עייפות חוסר ויטמינים

הקשר בין כאבי שרירים לבין עייפות כרונית

ראשית, כל סבל ממושך מכאב הוא עניין שוחק ומתיש אשר גורם לעייפות וכאשר הכאב הוא כרוני, במקרים רבים, תתלווה אליו גם עייפות כרונית.

כמו כן, שרירים פגועים או חלשים מכל סיבה שהיא, הופכים את ההתמודדות עם פעולות יום-יומיות שגרתיות לתובענית ומאומצת יותר ועל אחת כמה וכמה, כשפעולה מסוימת דורשת מאמץ פיסי גדול יותר.

כאשר רוב פעילותו של אדם תובעת ממנו מאמץ יתר, הוא מתעייף מהר מאד.

מלבד הקשר הטבעי בין מידת חוזקם של השרירים לבין מידת המרץ והחיוניות, ישנן מחלות בהן שיעור גבוה של חולים מדווח על ביטויים של כאבי שרירים ועל עייפות ותשישות. אחת הבולטות שבהן היא הפיברומיאלגיה.
החולים בה סובלים מכאבים מפושטים בשרירים בכל הגוף והיא מערבת גם רקמות חיבור (רקמות המחברות, בין היתר, את השרירים לעצמות).

אצל אנשים הסובלים מכאבי שרירים ומעייפות שאין לה הקלה לאחר מנוחה ואשר פוגעת בתפקוד, ואשר נשללו אצלם מצבים רפואיים אחרים, ייתכן כי יאבחנו את תסמונת העייפות הכרונית.

"דיין קליניק" – ריפוי וטיפול תומך במטופלים הסובלים ממגוון תחלואים

ב"מרכז הרפואי דר' דיין לרפואה משולבת" אנו משלבים טיפול ברפואה קונבנציונלית עם טיפול ברפואה משלימה.

טיפול משולב זה מקנה גמישות עצומה בבניית התכנית הטיפולית, כך שהיא שואבת מתוך עולמות רחבים מאד של ידע ושל טכניקות וממגוון רחב של שיטות טיפול.

צוות המרפאה פועל מתוך ראיית המטופל במרכז ומתוך הבנה, שיש לספק מענה לכל צרכי המטופל על מנת להשיג שיפור משמעותי באיכות חייו ולאפשר הקלה וריפוי אמתי.

אנו מתמחים בטיפול בחולים אונקולוגיים, בחולים כרוניים, באיזון סוכרת, בכאב, בבעיות אורתופדיות, בבעיות גסטרו (בעיות במערכת העיכול), בבעיות דכאון וחרדות ועוד.

בין היתר, הטיפול המתבצע במרפאתנו הינו אינפוזיות (עירויים) של ויטמינים ומינרליים מסוגים שונים, חומצות אמינו (=אבני בניין של חלבונים), אומגה 3+6, מגנזיום וברזל כאשר התאמת הרכב העירוי וסוג העירוי הינה פרטנית ומותאמת לכל מטופל ומטופל ובחלק מהמקרים מוסיפים גם טיפולים באוזון בעירוי או בזריקות.

צרו קשר לתיאום פגישת היכרות וייעוץ:

בטלפון:  077-230-4715

באימייל:  dayanleads@gmail.com

או באמצעות טופס הפנייה בעמוד "צור קשר" כאן באתר

נגישות

לתאום פגישה

מוזמנים לשלוח לנו הודעה