שיטת ד"ר מאייר לניקוי רעלים מהגוף

שיטת ד"ר מאייר לניקוי רעלים מהגוף - צום רפואי

בתחילת המאה ה-20, זיהה ד"ר פרנץ מאייר האוסטרי, שהיה הרופא באתר המרפא הידוע בקרלובי וארי (קרלסבאד) בצ'כיה, כי הרגלי האכילה הלקויים הם הגורם המרכזי להצטברות רעלים בגוף וכי מקורן של חלק גדול מאוד מהמחלות הוא במעיים חולים. הוא הבין, כי הבראת המעיים על ידי ניקוי הגוף והקניית הרגלי אכילה נכונים יביאו לריפוי חוליים ומחלות שונות. 

ניקוי הגוף מרעלים בשיטת ד"ר מאייר מבוסס על צמצום כמות המזון הנאכל והגדלת כמות הפסולת הנפלטת, תוך תקופה קצרה. המטרה מושגת באחת משתי דרכים:

  • צום מבוסס נוזלים – שתייה של תה צמחים עם דבש ומי מרק ירקות. הצום יכול להימשך יום-יומיים, כשהוא נעשה בבית, או תקופה ארוכה יותר, של 15 או 20 ימים, בבית מרפא תחת השגחה רפואית.
  • תוכנית חלקית ("חצי טיפול") מבוססת על אכילת מוצרים דלי שאריות, כמו חלב ומוצריו ולחם לבן. התוכנית היא הדרגתית, מותאמת לכל מטופל בנפרד ומתבצעת בבית כחלק מהפעילות הרגילה שלו, במשך שבועיים-שלושה.
8743

בנוסף, מבצעים פעולות שיגבירו את הניקוז מהגוף: הוספת מלח אנגלי לשיפור העיכול והבטחת יציאות סדירות, שתייה מרובה להגברת השתן, מסז' מיוחד של הבטן, וכן הברשת העור במברשת משיער טבעי וביצוע מקלחת חמה-קרה לסירוגין לפתיחת הנקבוביות בעור. כל התהליך מתבצע בפיקוח רפואי מלא ובליווי צמוד של הצוות הרפואי.

למה זה חשוב?

בני האדם עושים לפחות חמש שגיאות עיקריות במשך היום, שבגללן נוצרת בגוף פסולת רבה מדי:

  • אוכלים מהר מדי בלי ללעוס מספיק את המזון.
  • אוכלים יותר מדי שלא לפי רמת הרעב האמיתית.
  • אוכלים לעיתים קרובות מדי.
  • אוכלים בזמנים לא נכונים – בעיקר בשעות מאוחרות, בערב ובלילה.
  • צורכים סוכר בכמות מוגזמת (פחמימות).

הפסולת נוצרת גם כתוצאה מצריכה מוגזמת של תרופות, עישון, חוסר פעילות גופנית וצריכת מזון מעובד וחסר תועלת תזונתית. הגוף מנקה פסולת בארבע דרכים: צואה, שתן, זיעה והפרשות מנקבים אחרים.

בגלל הרגלי האכילה הלקויים וייצור הפסולת המוגבר, המעיים נאלצים לעבוד קשה, בתפוקה מלאה וללא הפוגה. בהדרגה הם הופכים בצקתיים, תפוחים ומודלקים, אחר כך הם לוחצים לכל הכיוונים ולבסוף צונחים כלפי מטה לכיוון האגן. 

הפסולת נוטה להצטבר על דפנות המעיים החולים ועוברת תהליך של חמצון, תסיסה וריקבון. החומרים הנפלטים עקב כך נספגים במחזור הדם ויוצרים הרעלה עצמית של הגוף (Intestinal Auto-Intoxication), האחראית לתחלואה של איברי הגוף ולשורה ארוכה של מחלות.  
הרפואה הפנימית מתמודדת עם המחלות שלעיל בדרך כלל באמצעות תרופות בלבד. התרופות מטפלות בסימפטומים ומקילות את הרגשת המטופל, אך הן אינן מרפאות את המחלה ואף מגבירות את תהליך הרעלת הגוף.
 

למי זה מתאים?

נגישות

לתאום פגישה

מוזמנים לשלוח לנו הודעה