תשישות ועייפות אצל חולי סרטן

תשישות ועייפות אצל חולי סרטן

אחוז גבוה מחולי הסרטן מדווח על תשישות ועל עייפות, לעיתים עד כדי פגיעה ממשית ביכולת לתפקד באופן תקין ולקחת חלק בפעילויות שגרתיות.

הדבר נכון בקרב חולים שעוברים טיפולים כימותרפיים או טיפולי הקרנות, אך לא רק אצלם. גם חולים אונקולוגיים שאינם נמצאים בתקופת טיפולים סובלים מהבעיה בהיקף ובעוצמה משתנים.

תשישות ועייפות אצל חולי סרטן

מדוע עייפות היא כה נפוצה בקרב חולי סרטן?

למחלת הסרטן יש השפעה ניכרת על החולה – לא רק בפן הפיסי והגופני. היא תובעת משאבים נפשיים ומנטליים ולפעמים יוצרת גם לחץ כלכלי, במקרים בהם חולה נאלץ להפסיק לעבוד או זקוק לטיפולים ותרופות יקרים.

כל אלה יוצרים סטרס גדול מאד אשר מהווה גורם שחיקה ותורם לעייפות ולקושי בהתמודדות עם מטלות יום יומיות. רמה גבוהה של מתח נפשי, דאגה, או כאב לאורך זמן ממושך הם גם גורם סיכון לדיכאון, אשר תורם אף הוא לתחושת עייפות ותשישות.

מלבד אלה, ישנם כמה גורמים מהותיים נוספים התורמים לעייפות:

  • מחלה ובעיקר מחלה ממושכת, תובעת משאבים רבים ממערכות הגוף השונות והמשמעות היא ניצול מוגבר של מאגרי המזון והאנרגיה עקב צורך בייצור מוגבר של חלבונים למטרות שונות (אנזימים, נוגדנים, חידוש תאי גוף) וכן, עקב הדרישה האנרגטית הגבוהה שיש לתאים סרטניים.
  • לטיפולים השונים הקיימים נגד המחלה, בין אם מדובר בטיפול ביולוגי, בכימותרפיה או בהקרנות יש אמנם השפעה על התאים הסרטניים אך גם על תאי גוף בריאים.
    אחת המערכות שנפגעות היא ייצור כדוריות הדם על ידי מח העצם והתוצאה היא אנמיה. משמעותה של אנמיה היא שיכולתה של מערכת הדם לשאת חמצן ורכיבי מזון אל התאים פוחתת והרקמות השונות נמצאות בחוסר, שתורם, בין השאר, לעייפות ולחולשה.
  • סרטן כמחלה פרוגרסיבית וממושכת גורם אצל חולים רבים להפחתה משמעותית בביצוע פעילות גופנית ולירידה בתאבון. בנוסף לאלה, הטיפולים עלולים לגרום לבחילות והקאות ולשינויים בהרגלי היציאות. לכן, חולי סרטן רבים מאבדים ממשקלם וסובלים מתזונה שאינה מספקת את צרכי הגוף המוגברים.

תמיכה, טיפול ושיפור איכות החיים של חולי סרטן ב"דיין קליניק"

גדולתו של "המרכז הרפואי דר' דיין לרפואה משולבת" היא בשילוב הרפואה המשלימה עם הרפואה הקונבנציונלית. שילוב זה מאפשר טיפול הוליסטי ומקיף הנוגע בכל תחומי חייו של המטופל והוא חשוב ביותר עבור חולים אונקולוגיים, הזקוקים לתמיכה פיסית, נפשית ומנטלית.

שמי דר' יוסף דיין והקמתי את המרפאה לאחר עשרות שנות ניסיון כרופא פנימאי, במהלכן למדתי והתמחיתי גם בהומאופתיה ונוכחתי בהשפעה העצומה שיש לשילוב בין הפרקטיקות הטיפוליות השונות על הצלחת הטיפול ועל איכות חייהם של מטופליי.

צוות המרפאה ואני מאמינים בטיפול בחולה ולא במחלה. האבחון, הייעוץ והטיפול בכל מטופל מותאם אישית לצרכיו ולוקח בחשבון לא רק את מצבו הפיסי או את חומרת המחלה ממנה הוא סובל, אלא, גם את מצבו הנפשי, החברתי, המשפחתי, התעסוקתי ואת הרגלי התזונה ואורח החיים שלו.

כל מטופלינו זוכים לתכנית טיפול אישית המשלבת בהתאם לצורך בין טיפול תרופתי, ייעוץ תזונתי, תמיכה נפשית ורגשית. אנשי הצוות של המרפאה מעניקים טיפול מסור, ליווי צמוד ויחס אישי וחם.

בין היתר, הטיפול המתבצע במרפאתנו הינו אינפוזיות (עירויים) של ויטמינים ומינרליים מסוגים שונים, חומצות אמינו (=אבני בניין של חלבונים), אומגה 3+6, מגנזיום וברזל כאשר התאמת הרכב העירוי וסוג העירוי הינה פרטנית ומותאמת לכל מטופל ומטופל ובחלק מהמקרים מוסיפים גם טיפולים באוזון בעירוי או בזריקות.

לתיאום יעוץ הנכם מוזמנים ליצור קשר:

בטלפון:  077-230-4715

באימייל:  dayanleads@gmail.com

או באמצעות טופס הפנייה בעמוד "צור קשר" כאן באתר

נגישות

לתאום פגישה

מוזמנים לשלוח לנו הודעה