מהי כתף קפואה ומהן תסמיניה?

כאבים בכתף עשויים להפריע משמעותית למהלכן התקין של הפעילות היומיומיות השונות ולירידה בטווחי התנועה. אבחון וטיפול נכונים ימנעו סבל רב ויסייעו לשיפור איכות החיים. כתף קפואה הינה למעשה תסמונת קלינית המובילה להגבלה אקטיבית ופסיבית של מפרק הזרוע ללא גורם ישיר ידוע.

בתסמונת הכתף הקפואה לוקים בין 2%-5% מקרב האוכלוסייה הבריאה, ובין 10%-35% מקרב חולי הסוכרת. מאפייני המחלה מורכבים מכאבים המצמצמים את טווחי התנועה בכתף, כשבשלבים הראשונים מופיע הכאב בעיקר בלילה ומוחמר עם התנועתיות, ובשלבים המתקדמים הופך הכאב לקבוע ללא קשר אל השימוש בכתף. אחד המכונים המובילים לטיפול בכתף קפואה הוא מרכז ד"ר דיין לרפואה משולבת, המשלב בין טיפול בשיטות קונבנציונלית לבין שיטות טיפול ברפואה משלימה.

Portrait of sporty woman putting her hand on red spots on while has sport injury in her shoulder.

דרכי הטיפול הקונבנציונאליים בתסמונת כתף קפואה

השילוב בין שיטות טיפוליות שונות מטעם המרכז של ד"ר דיין מאפשר ליהנות מן היתרונות הנטועים בכל אחת מהשיטות, ובאופן זה לשפר ולקדם את תהליך הריפוי עד להשגת התוצאות האופטימאליות. המרכז מורכב מצוות רפואי מומחה בתחומו אשר בוחן לעומק את מצבו הרפואי של החולה בטרם מוענק לו טיפול אינדיבידואלי פרטני, כאשר הצוות הרפואי מתלווה אל המטופל לכל אורכו של תהליך הריפוי.

מעטפת השירותים הרחבה המוצעת במרכז כוללת מכלול אבחונים וטיפולים בתחומי רפואה שונים החל ממחלות אורולוגיות ודלקות בנרתיק, דרך דורבן בעקב אוכתף קפואה וכלה במתן טיפול בחרדה חברתית או תמיכה בחולי סרטן. דרכי הטיפול הקונבנציונאליים כוללים לרוב טיפול תרופתי נוגד כאבים, טיפול תרופתי נוגד דלקות, פיזיותרפיה והזרקות מקומיות של סטרואידים וחומרי הרדמה. במקרים הקשים בהם הטיפול השמרני אינו פותר את הבעיה נשקלת האופציה של טיפול ניתוחי.

כתף קפואה

המודל הטיפולי הייחודי בכתף קפואה מטעם מרכז מומחים ד"ר דיין לרפואה משולבת

הטיפול בבעיית התסמונת של כתף קפואה מטעם המרכז משלב מספר שיטות טיפוליות ייחודיות בהתאם לצורך הרפואי כגון טיפול באמצעות אורתוספק כפתרון לבעיות ההסתיידות, טיפול ברדיאלספק, טיפול באוזון והזרקת תכשירים הומיאופתיים או שילוב של שיטות אחדות בהתאם למצבו הרפואי האינדיבידואלי של המטופל.

שיטת האורתוספק הינה למעשה טיפול בגלי הלם אקוסטיים, הנשלחים אל מוקד הבעיה ומפוררים את ההסתיידות עד להתמוססותה וספיגתה בגוף. הטיפול מוביל לזרימת דם מוגברת אל האזור הדלקתי והיעלמות הכאבים. הדלקת מלווה בהסתיידות וגלי הלם מטפלים בצורה ממוקדת בה. בנסיבות בהן מתלווים אל ההסתיידות גם כאבי שרירים, עשוי התהליך לשלב גם טיפול בגלי קול ממוקדים (באמצעות מכשיר רדיאלספק), טיפול המשמש כתחליף לטיפולים פיזיותרפיים. הטיפולים הללו יעילים וממוקדים מאוד, והם אינם פולשניים, אינם כואבים ואינם מלווים בתופעות לוואי.