יצירת קשר

שלח >
למקרים דחופים
שלח >

מרפק טניס (Lateral epicondylitis)

מרפק טניס הינו מצב דלקתי הנגרם מקרע במוצא הגידים האחראיים ליישור שורש כף היד והאצבעות שמיקומו באזור החיצוני של המרפק. התופעה נובעת מעומס מוגבר על שרירי האמה, בעיקר בפעילויות הכרוכות בתנועות יישור או תנועות סיבוביות של שורש כף היד בעת פעילות ספורטיבית, במהלך העבודה או בפעילויות אחרות הגורמות לעומס יתר על מוצא השרירים.

מרפק טניס עלול להיגרם גם מהרמה ונשיאת משאות כבדים כשהפעולה מלווה ביישור כף היד, פעולה העלולה להוביל לקרע של שרירי המרפק. במקרים רבים מדובר גם בתהליך הקשור להזדקנות הרקמה וירידה ביכולת של הגוף לרפא את הרקמות, תהליך שמתחיל  להתרחש לרוב בסביבות גילאי ה-40.

מי נמצא בקבוצת הסיכון לתופעת מרפק טניס?

מרבית מהלוקים במרפק טניס הנם בגילאי 35-65, כשהנתונים הסטטיסטיים מלמדים שבקרב 75% מהחולים מתרחשת הפגיעה ביד הדומיננטית. כמו כן, התופעה פוגעת בנשים ובגברים באופן שוויוני, כשבקבוצת הסיכון לתופעת מרפק טניס נמצאים בעיקר אנשים העוסקים בעבודת כפיים כמו נגרים, שרברבים, גננים וצבעים, או אנשי מקצוע שפעילותם מלווה בשעות ממושכות מול המחשב כמו אנשי הייטק, פקידות, קלדניות וכדומה. אוכלוסייה נוספת הנמצאת בקבוצת הסיכון כוללת אנשים העוסקים בפעילות ספורטיבית שמערבת את הידיים באופן דומיננטי כמו טניס, סייף או גולף.

מרפק טניס- התסמינים

התסמינים המאפיינים את התסמונת הם רגישות למגע וכאבים חזקים באזור החיצוני של המרפק, כשתחושת הכאב עשויה להקרין הן אל כף היד והאצבעות והן אל הכתף. הכאבים בדרך כלל מתחזקים בשעות הבוקר ובמהלך הרמה ונשיאת חפצים, וכן בעת כיפוף ויישור המרפק או שורש כף היד. הכאב המתייחס למרפק טניס הינו לרוב הדרגתי, אך קיימים גם מקרים שבהם מתפרצת התופעה באופן פתאומי ובעוצמה חזקה. עוצמת הכאב עשויה להיות בטווח שבין כאבים סבילים לבין כאבים בעוצמה חריפה שפוגעת למהלכה התקין של השינה.

מרפק טניס- התהליך האבחוני

תופעת מרפק טניס מאובחנת באמצעות בדיקה גופנית וסקירת ההיסטוריה הרפואית של המטופל. במידה והאבחון נעשה על ידי רופא המתמחה בכף היד, לרוב אין צורך בבדיקות נוספות. במקרים מסוימים יישלח המטופל לצילום רנטגן, ובנסיבות של חשד לקרע נרחב ייתכן ויישלח המטופל לבדיקת MRI. יש לציין שישנן מגוון מחלות המקרינות כאב אל אזור המרפק, ועל כן חשוב לקבל את האבחנה מרופא המתמחה בתחום.

השיטות הקונבנציונליות לטיפול במרפק טניס

שיטות הטיפול הקונבנציונליות במרפק טניס נקבעות חומרת הכאב, משך הדלקת וגיל המטופל, כשבשלבים ההתחלתיים נהוג להעניק טיפול שמרני כמו שימוש בסד להגנה על שורש כף היד, פיזיותרפיה לחיזוק השרירים המיישרים, ובמקרים מסוימים גם הזרקת קורטיזון מקומית במטרה להפחית את עוצמת הכאבים.

בנסיבות שבהן נמשכת תופעת מרפק טניס מעל לשנה או שהטיפול השמרני אינו מוביל להטבה משמעותית, יומלץ למטופל לפנות אל האופציה הניתוחית. הניתוח מורכב מכריתת הרקמה הניוונית וחיבורם בחזרה של הגידים הבריאים אל עצם המרפק. חסרונו המרכזי של הניתוח נעוץ בעובדה שהוא כרוך בתהליך החלמה ממושך שלעתים אורך מספר חודשים.

החזרים כספיים  לבעלי הביטוחים - התקשר עכשיו לקביעת תור 03-644-1185

• + כאב ואורתופדיה
  • + מחלות כרוניות
  • + סרטן
  • + גסטרו - מערכת העיכול
  • + אורולוגיה
  • + איזון סוכרת
  • + הידרוקולוניק
  • + טיפול באוזון
  • + טיפול בקנדידה
  • צור עמנו קשר.

צוות המומחים של מרכז ד"ר דיין עומד לרשותכם בכל עת,
    צרו עמנו קשר לתיאום פגישת ייעוץ.

שלחו פנייתכם >