מרפק טניס

מרפק טניס (Lateral epicondylitis)

מרפק טניס הינו מצב דלקתי הנגרם מקרע במוצא הגידים האחראיים ליישור שורש כף היד והאצבעות שמיקומו באזור החיצוני של המרפק. התופעה נובעת מעומס מוגבר על שרירי האמה, בעיקר בפעילויות הכרוכות בתנועות יישור או תנועות סיבוביות של שורש כף היד בעת פעילות ספורטיבית, במהלך העבודה או בפעילויות אחרות הגורמות לעומס יתר על מוצא השרירים.

מרפק טניס עלול להיגרם גם מהרמה ונשיאת משאות כבדים כשהפעולה מלווה ביישור כף היד, פעולה העלולה להוביל לקרע של שרירי המרפק. במקרים רבים מדובר גם בתהליך הקשור להזדקנות הרקמה וירידה ביכולת של הגוף לרפא את הרקמות, תהליך שמתחיל  להתרחש לרוב בסביבות גילאי ה-40.

מי נמצא בקבוצת הסיכון לתופעת מרפק טניס?

מרבית מהלוקים במרפק טניס הנם בגילאי 35-65, כשהנתונים הסטטיסטיים מלמדים שבקרב 75% מהחולים מתרחשת הפגיעה ביד הדומיננטית. כמו כן, התופעה פוגעת בנשים ובגברים באופן שוויוני, כשבקבוצת הסיכון לתופעת מרפק טניס נמצאים בעיקר אנשים העוסקים בעבודת כפיים כמו נגרים, שרברבים, גננים וצבעים, או אנשי מקצוע שפעילותם מלווה בשעות ממושכות מול המחשב כמו אנשי הייטק, פקידות, קלדניות וכדומה. אוכלוסייה נוספת הנמצאת בקבוצת הסיכון כוללת אנשים העוסקים בפעילות ספורטיבית שמערבת את הידיים באופן דומיננטי כמו טניס, סייף או גולף.

2941 (1)
3705140
מרפק טניס– התסמינים 

התסמינים המאפיינים את התסמונת הם רגישות למגע וכאבים חזקים באזור החיצוני של המרפק, כשתחושת הכאב עשויה להקרין הן אל כף היד והאצבעות והן אל הכתף. הכאבים בדרך כלל מתחזקים בשעות הבוקר ובמהלך הרמה ונשיאת חפצים, וכן בעת כיפוף ויישור המרפק או שורש כף היד. הכאב המתייחס למרפק טניס הינו לרוב הדרגתי, אך קיימים גם מקרים שבהם מתפרצת התופעה באופן פתאומי ובעוצמה חזקה. עוצמת הכאב עשויה להיות בטווח שבין כאבים סבילים לבין כאבים בעוצמה חריפה שפוגעת למהלכה התקין של השינה.

מרפק טניס– התהליך האבחוני 
תופעת מרפק טניס מאובחנת באמצעות בדיקה גופנית. 
לפני ההגעה למרפאה יש להביא הפניה ואבחנה מאורטופד /פענוח אולטרסאונד אשר מראה על הסתיידויות. 
 
מרפק טניס – הטיפול
במרפאה מטפלים באמצעות גלי הלם (SHOCK WAVE), הפעולה אינה פולשנית וכל טיפול אורך במשך כ-15-20 דקות. 
לפי המצב הקליני אנו רואים בהטבה בין הטיפול השני-שלישי. 
תהליך ההחלמה משתנה בין מטופל למטופל. 
במקרים מסוימים אנו ממליצים על שילוב של פיזיותרפיה/הידרותרפיה וכן הימנעות מהרמת משקל כבד. 
נגישות

לתאום פגישה

מוזמנים לשלוח לנו הודעה