כל מה שכדאי לדעת על טיפול בגזים ובנפיחות במערכת העיכול

זה מביך וגם עלול להעכיר את האווירה, תרתי משמע, אבל המציאות היא שכל אחד מאיתנו פולט כליטר גז ליום בממוצע בדרך של נפיחות. על אף שהתופעה נורמלית לחלוטין ואיננה מסכנת חיים, אין שום ספק שהיא גורמת לאי-נוחות רבה ועשויה לפגוע באיכות החיים. עם זאת, ממרכז המומחים ד"ר דיין לרפואה משולבת מציינים שבמקרים רבים, בעזרת מעט תשומת לב, סבלנות והתמדה, ניתן לסייע ולצמצם משמעותית את ממדי התופעה.

ד"ר דיין יוסף שהנו מומחה ברפואה פנימית ובטיפול בקנדידה ומייסד מרכז המומחים, מציין שהטיפול בגזים מותנה באיתור מקור הבעיה, שכן הם יכולים להיגרם ממגוון רחב של סיבות, החל מבליעת אוויר וחוסר התרוקנות, דרך תזונה עשירה בסיבים ומזונות שאינם מתפרקים באופן מיטבי במעי הדק, וכלה במצבי חולי שהצטברות הגזים מהווה את אחד מתסמיניהם.

תופעת הגזים הנגרמת בעקבות חוסר התרוקנות

מרבית הגזים הם ללא ריח, ומכילים חנקן, מימן ודו תחמוצת הפחמן. הריח הבלתי נעים נובע משחרור גז המכיל גופרית במהלך פירוק המזון על ידי חיידקים שבמעי הגס. ד"ר יוסף דיין מסביר שחוסר התרוקנות, לדוגמה, מעלה את רמת החומצה במעיים וכתוצאה מכך מתדלדלת אוכלוסיית החיידקים הידידותיים, כשבמקומם מתפתחים זנים של פטריות וחיידקים מזיקים, בהם פטריית הקנדידה.

הפסולת שנותרת בעקבות חוסר ההתרוקנות המלא, יוצרת ראקציה כימית של תסיסה וריקבון וגורמת לשורה ארוכה של תסמינים ותופעות שאחת מהן היא תופעת הגזים. מטרת הטיפול בגזים בנסיבות הללו היא לשנות את רמת חומציות שבקיבה על ידי שימוש בהידרוקולוניק- חוקן, ובמידה ואין שיפור בתסמינים, ניתן להתקדם הלאה ולשלב שיטות טיפוליות נוספות בהתאם לצורכי כל מקרה, כמו טיפול בגז אוזון, ויטמינים, מינרליים, אנטיביוטיקה וכיוצא בזה.

שיטת ההידרוקולוניק לסילוק הפסולת שהצטברה במעי

שיטת ההידרוקולוניק נחשבת לאחת מהשיטות היעילות ביותר לטיפול בגזים. מדובר בחוקן מים, ומאחר וזו פרוצדורה מעין פולשנית, נדרש אישור רפואי לצורך יישומה, ומרכז מומחים ד"ר דיין לרפואה משולבת מהווה את המקום היחידי בישראל שבו כל מטופל המבצע טיפולי הידרוקולוניק נבדק תחילה על ידי רופא ונפתח לו תיק רפואי.

הטיפול בחוקן בהידרוקולוניק מתאים, למעשה, לכל מי שיש לו תסמיני הרעלה עצמית שמקורם במעיים. מזון שאינו מתעכל כראוי או מזון עתיר שומנים עשוי להידבק לדופנות המעי ולהיוותר שם ממושכות, לעתים אף שנים, ובחלק גבוה מהמקרים אינו מצליח להתנקות באופן ספונטני.

מכשיר ההידרוקולוניק מזרים כמות קטנה של מים לתוך המעיים, כשלאחר מכן הם נשאבים אל מחוץ לגוף עם הפסולת המרוככת שבמעי. מספר טיפולי החוקן משתנים בהתאם לצורכי כל מקרה, לעתים מספיקים טיפול או שניים בלבד לשיפור משמעותי בתסמינים.