טיפולים בסרטן

טיפולים בסרטן: לחיות לצד המחלה

לקיתם במחלה הקשה? מעוניינים לקבל מידע על טיפול תומך סרטן ? סרטן מהווה שם כולל עבור קבוצת מחלות המתאפיינות בהתרבות בלתי מרוסנת של תאים. התאים המרכיבים את הרקמות והאיברים בגוף עשויים לתפקד באופן שונה בהתאם לרקמות והאיברים השונים, אך הם מתחדשים בדרך דומה של חלוקה, זאת במטרה לבנות או לרפא רקמות שניזוקו.

חלוקת התאים השגרתית הנה על פי רוב סדורה ומבוקרת, זאת להבדיל מתאים סרטניים, כשבמקרים הללו יוצא התהליך מכלל בקרה, והם ממשיכים להתחלק ולהתרבות מבלי להפסיק. לעתים עלולים התאים הסרטניים להתנתק מאותו הגידול הראשוני ולהתפשט אל עבר איברים נוספים באמצעות מערכת הלימפה ו\או כלי הדם. לצד טיפולים בסרטן העוסקים במחלה עצמה, התפתחו בשנים האחרונות טיפולים תומכים שנועדו לשפר את איכות חייו של החולה באשר למצבו התזונתי, החיסוני והכאבים מהם הוא סובל. מרפאת המומחים של ד"ר דיין, מציעה טיפול תומך סרטן ולא טיפול במחלה עצמה.

אפשרויות הטיפול במחלת הסרטן

מנתוני רישום הסרטן שבמשרד הבריאות עולה שבישראל חיים כיום מעל ל- 200,000 חולי סרטן הנמצאים בשלבי טיפול שונים. מהנתונים עולה עוד שבישראל מתגלים מדי שנה קרוב ל- 29,000 חולי סרטן חדשים, כש- 400 מתוכם הם ילדים. סוגי הסרטן השכיחים ביותר בישראל בשנים האחרונות הם סרטן השד, סרטן הערמונית, סרטן המעי הגס וסרטן הריאות.

הטיפולים בסרטן הניתנים כיום עשויים לכלול טיפול כירורגי (טיפול ניתוחי), רדיותרפיה (טיפול בקרינה), כימותרפיה (טיפול כימי), טיפול הורמונלי, כמו גם טיפול אימונולוגי, מולקולרי או ביולוגי ולעתים גם שילוב של מספר טיפולים יחדיו. ראוי לציין שההתקדמות המדעית שחלה בחקר הסרטן, האפשרויות המתקדמות שקיימות כיום בתחום הכירורגיה והתרופות החדישות, כל אלו העלו משמעותית את סיכויי הריפוי ממחלות הסרטן.

טיפולים בסרטן: מודל טיפולי מיוחד תומך למחלת הסרטן

הטיפולים בסרטן נושאים בחובם לעתים קרובות גם תופעות לוואי קשות כגון בחילות, ירידה בערנות, תחושה של בלבול וטשטוש, עצירות קשה ומתגברת וכן הלאה. במחלקה לתמיכה בסרטן שבהמרכז לרפואה משולבת עושים שימוש במעטפת רחבה של שיטות טבעיות לטיפול תומך סרטן על מנת להתמודד עם התופעות לצד המחלה, לדוגמה בכאבים הרבים, בהתאם למצבו הרפואי הספציפי של המטופל. ייחודן של השיטות הללו נעוץ בעובדה שכל אחת מהן (ולעתים שילובן יחדיו) מאפשרת את הפחתת תופעות הלוואי והורדת מינון התרופות.

בין מכלול הטיפולים נמנים ריפוי עצבי באמצעות פרוק אין לנטרול הכאב, טיפול בחמצן לשיפור התפקוד החיסוני ושיכוך כאבים, טיפול בבחילות ובכאבים באמצעות דיקור, מתן אינפוזיות עם תכשירים להפחתת הרגישות העצבית ושימוש במנורת אינפרה-אדום בעלת מסנן מיוחד, המאפשרת חימום חיצוני של העור מבלי לגרום לכווייה. החימום תורם לשיפור זרימת הדם אל האזור הכואב והרפיית השרירים, מה שמסייע לעצירת מעגל הכאב.