מהו דורבן העקב ומהם תסמיניו?

דורבן או דורבן העקב הינו מונח רפואי עממי המתייחס אל תהליך דלקתי כרוני מקומי המתפתח בחיבור שבין עצם העקב לבין הרצועות של כף הרגל.

על פי הסטטיסטיקות כעשירית מקרב האוכלוסייה לוקה בתופעה במהלך חייה, כשהתסמינים הם כאבים עזים הנובעים מבליטה גרמית אשר התפתחה בעקב של כף הרגל, כשהכאב מתעצם בעיקר בעת הדריכה וההליכה או לאחר פעילות גופנית מאומצת. עוצמת הכאב עשויה להוביל לא פעם לכדי קושי משמעותי בהליכה ולעתים אף לצליעה.

הזנחת הבעיה ואי הטיפול בה עלולים לגרום לכדי הגבלת התנועה ופגיעה תפקודית משמעותית, וכן להתפתחותה של הסתיידות מקומית ולאספקת דם בלתי תקינה.

מהם הגורמים לתופעת דורבן העקב?

התהליך הדלקתי של דורבן העקב נובע לרוב מקרעים מיקרוסקופיים אשר מתרחשים באופן כרוני בשל מגוון גורמים שונים כגון נעליים בלתי מתאימות, עמידה ממושכת, פעילות גופנית מאומצת, תהליכי שחיקה טבעיים מנח כפות הרגליים עודף משקל ועוד.

אחד המרכזים המתמחים בטיפול בדורבן העקב הוא מרכז מומחים לרפואה משולבת של ד"ר דיין יוסף,

המשלב טיפולים ברפואה קונבנציונאלית יחד עם

טיפול ברפואה משלימה. המרכז נוסד על ידי ד"ר דיין בשנת 1986 וזוכה מאז להצלחה רבה. המרכז מציע מעטפת רחבה של אבחונים וטיפולים שונים החל מהתחום האורתופדי כגון ארטריטיס, כתף קפואה, מרפק טניס וכן טיפול בדלקת פרקים באמצעות גלי הלם, לייזר ואוזון, דרך מחלות כרוניות, גניקולוגיה ורפואה פנימית וכלה במתן תמיכה בחולי סרטן. צוות הרופאים והאחיות מעניק לכל מטופל טיפול אינדיבידואלי ויחס אישי, ומלווה אותו בכל בעיה ובכל עת על פי הצורך.

המודל הטיפולי הייחודי של מרכז מומחים לרפואה משולבת בדורבן

על מנת להתמודד עם בעיות של דורבן משלב המרכז מגוון רחב של שיטות טיפוליות המותאמות פרטנית אל הצורך הרפואי.

בנסיבות בהן ישנן בעיות של הסתיידות מציע המרכז טיפול באמצעות מכשיר אורתוספק, שתפקידו לשלוח גלי קול העוברים דרך תווך מיימי אל המוקד הבעייתי. גלי ההלם מרעידים את מוקד ההסתיידות עד להתפוררותה, התמוססותה וספיגתה בגוף. הטיפול מוביל אל זרימת דם מוגברת למוקד הבעיה, כשהרחבת כלי הדם ויצירתם של כלי דם חדשים תורמת משמעותית להיעלמות הדלקת והכאבים. הטיפול על ידי גלי הלם אקוסטיים הינו ממוקד, מהיר ויעיל, והוא אינו פולשני וללא תופעות לוואי.

בנסיבות שבהן מתלווים אל ההסתיידות גם כאבי שרירים ניתן לשלב בהליך הטיפולי הזרקת אוזון להקלת הכאבים .