תת תזונה בקרב חולי סרטן סופניים

תת תזונה בקרב חולי סרטן סופניים

תזונה היא גורם מרכזי ביותר המשפיע על בריאותנו. גם אדם שמקפיד על פעילות גופנית סדירה, שינה איכותית וצמצום חשיפה לגורמים מזהמים ורעילים כגון עישון, אלכוהול ומזון מעובד, יהיה מועד למחלות אם לא יקפיד על תזונה מלאה ומאוזנת.

הסיבה לכך היא, שכל מערכות הגוף ללא יוצא מן הכלל עושות שימוש במגוון רחב של חומרים ורכיבים המאפשרים את פעילותן התקינה. חלק הארי של הרכיבים הללו מסופק לגוף דרך המזון וגם את הרכיבים שהגוף יודע לייצר בעצמו, אין באפשרותו לייצר ללא אספקה סדירה של חומרי גלם לבנייתם.

תת תזונה בקרב חולי סרטן סופניים

חשיבותם של רכיבי המזון השונים

לכל אחד מאבות המזון (חלבונים, שומנים ופחמימות) ולכל המינרלים והוויטמינים – הרבה יותר מתפקיד אחד בתוך המערכת הפיזיולוגית שלנו.

  • חלבונים –
    אם הגוף הוא בניין, אז החלבונים הם הלבנים מהן הוא בנוי.
    הם אחראיים לבניית כל תא וכל רקמה ויש להם תפקיד חשוב גם בשמירה על לחץ דם ומאזן נוזלים, בנשיאת חומרים למיניהם בתוך הגוף וכרכיבי יסוד של הורמונים, נוגדנים, ועוד.
  • שומנים –
    נוטלים חלק משמעותי בבניית קרומי התא ומבנים נוספים בגוף, מהווים מקור אנרגיה חשוב, מרכיבים ויטמינים חיוניים ומסייעים בספיגתם, משתתפים בהעברת אותות כימיים בין תאים, מסייעים בשמירה על טמפרטורת הגוף וחשובים ליצירת שכבות ריפוד ובידוד מגוננות עבור מגוון רקמות ומבנים פיסיולוגיים.
  • פחמימות –
    מהוות את מקור האנרגיה העיקרי של הגוף וככאלה, אחראיות למעשה לתפקוד תקין של כל המערכות בו. בנוסף, הן רכיב חשוב בבניית חומצות הגרעין, הלא הן החומר הגנטי ששמור בגרעין התא.
  • מינרלים –
    שחקנים מרכזיים במערכת ההולכה העצבית ובהובלת חמצן לאיברים השונים דרך כלי הדם, קריטיים לתפקוד תקין של הלב, אחראיים לשמירה על עצמות בריאות ומשתתפים בתהליכי ריפוי פצעים.
    זוהי רשימה חלקית בלבד של מה שהם יודעים לעשות.
  • ויטמינים – גופנו צורך אותם בכמויות זעירות מאד, אך הם חיוניים ביותר למאות תהליכים פיסיולוגיים ובלעדיהם, אף לא מערכת ביולוגית אחת תוכל להתקיים.

סיבות מרכזיות לחסרים תזונתיים בקרב חולי סרטן

חולים קשים בכלל וחולי סרטן בפרט חשופים למגוון רחב של גורמים הפוגעים בצריכת המזון שלהם ובספיגתו:

  • החולי שמלווה בתחושת חולשה, בעייפות, בפגיעה במסת שריר ובכושר התנועה, ולעיתים גם בירידה משמעותית של תפקודים קוגניטיביים, מביא לתלות גבוהה מאד באחרים ולאובדן היכולת לערוך באופן עצמאי קניות של מצרכי מזון ולבשל אוכל לבד בבית.
  • שיבושים מטבוליים ופגיעה במנגנון חילוף החומרים עלולים לגרום לירידה דרסטית ומהירה במשקל, גם אצל חולים שעדיין אוכלים באופן סדיר.
  • התאים הסרטניים הם זוללי אנרגיה הרבה יותר מאשר תאי גוף בריאים ונורמטיביים. זה, יחד עם הצורך המוגבר בחומרים מזינים עקב התמודדות הגוף עם מצב המחלה, גורמים לצורך קלורי גבוה בהרבה מהדרוש לאדם בריא.
  • מצב הרוח הירוד והדיכאון מחלישים את היאחזות החולים בחיים ופוגעים בתפקודים הבסיסיים ביותר, וביניהם – באכילה.
  • תרופות אגרסיביות המשמשות לטיפולים כימותרפיים ותרופות רבות אחרות, גורמות לאוסף של תופעות לוואי כגון פגיעה בתאבון, הקאות ושלשולים, פצעים וכיבים בחלל הפה והלוע, קשיי בליעה ונשימה, אספירציות (חנק כתוצאה מכניסת מזון ושתייה אל קנה הנשימה) ופגיעה בכושר ספיגת חומרי המזון דרך מערכת העיכול, על רקע של הרס הרקמה הרירית המאפיינת איברים שונים בה.
    ב"דיין קליניק", המרכז לרפואה משולבת, מבצעים השלמות של החסרים בעירוי במתן דרך הוריד (אינפוזיה) באמצעות עקיפת מערכת העיכול.

טיפול מקיף בחולים סופניים במרכז הרפואי "דיין קליניק"

שמי דר' יוסף דיין, רופא מומחה ברפואה פנימית ובוגר לימודי הומאופתיה, בעל ניסיון מקצועי ומעשי נרחב בעבודה בבתי חולים ובטיפול במטופלים מכל קשת האוכלוסייה, הסובלים ממגוון בעיות ומכאובים.

הקמתי את "המרכז הרפואי דר' דיין לרפואה משולבת" לפני כמעט 4 עשורים, לאחר שנוכחתי פעם אחר פעם, כיצד השילוב בין הרפואה הקונבנציונלית והמשלימה מחולל נפלאות ומשיג תוצאות מדהימות מעל ומעבר לאלו שהרפואה הקונבנציונלית מצליחה להשיג לבדה.

גדולתה של הגישה המשולבת היא בכך, שהיא ניגשת לריפוי המטופל ולא לריפוי המחלה.

תפיסת המטופל במרכז וההתייחסות ההוליסטית לכלל צרכיו כאדם, שונה מאד מניסיונות טיפוליים ממוקדי מחלה, שאינם נותנים מענה אמתי ושלם לכל בעיותיו של המטופל ולפעמים, אף מגדילים את הנזק.

צוות המרפאה המיומן והמקצועי מעניק טיפול מיטבי וחומל לחולים סופניים, משפר את הרגשתם ומקל משמעותית על סבלם במגוון אמצעים ושיטות ריפוי.

בין היתר, הטיפול המתבצע במרפאתנו הינו אינפוזיות (עירויים) של ויטמינים ומינרליים מסוגים שונים, חומצות אמינו (=אבני בניין של חלבונים), אומגה 3+6, מגנזיום וברזל, כאשר התאמת הרכב העירוי וסוג העירוי הינה פרטנית ומותאמת לכל מטופל ומטופל ובחלק מהמקרים מוסיפים גם טיפולים באוזון בעירוי או בזריקות.

העירויים חודרים ישירות לזרם בדם תוך מעקף מערכת העיכול וכך שספיגתם מלאה.

גם אם אתם או יקירכם סובלים מסרטן בדרגה מתקדמת, עדיין יש דברים שאפשר לעשות ויש איך לעזור!

אני מזמין אתכם לתאם פגישת היכרות ואבחון:

בטלפון:  077-230-4715

באימייל:  dayanleads@gmail.com

או באמצעות טופס הפנייה בעמוד "צור קשר" כאן באתר

נגישות

לתאום פגישה

מוזמנים לשלוח לנו הודעה