יצירת קשר

למקרים דחופים
שלח >

כל מה שכדאי לך לדעת על קנדידה בנרתיק

סובלת מהפרשה נרתיקית לבנה, גבשושית וצמיגית שמלווה, בין היתר, בגירוד ו\או אדמומיות וצריבות? בטן נפוחה? סובלת מכאבים במהלך המגע המיני? אזי קיים חשש גבוה שמדובר בתופעה של קנדידה בנרתיק. ממרכז המומחים של ד"ר דיין לרפואה משולבת מציינים שמדובר בפטריית שמרים השוכנת דרך קבע בנרתיק האישה ונחשבת לחלק מאוכלוסיית החיידקים הנרתיקית.

יחד עם זאת, לעתים ישנם מצבים מסוימים שמאפשרים לקנדידה להתפתח ולהתרבות הרבה מעבר לשיעור הנורמלי, מה שגורם לה להפוך לתסמינית, כמו לדוגמה במקרים של היריון ושינויים הורמונליים, סוכרת בלתי מאוזנת, נטילת אנטיביוטיקה או ירידה בתפקוד המערכת החיסונית. ואולם, מומלץ שלא להקל ראש ו\או להתעלם מהתסמינים, אלא לפנות לאבחון וטיפול, שכן הזנחה לאורך זמן עשויה להפוך את הפטרת למצב כרוני שגם קשה הרבה יותר למיגור.

קנדידה בנרתיק: זיהומים חוזרים ונשנים בנרתיק ובדרכי השתן

ממרפאתו של ד"ר דיין מסבירים ששימוש באנטיביוטיקה, שימוש בסטרואידים, שימוש בגלולות למניעת היריון או מצב הריוני, עשויים להוביל לעלייה ברמת הגליקוגן בתאי האפיתל שבנרתיק ולירידה בריכוז החיידקים הלקטובציליים (החיידקים ה"טובים") בפלורה הטבעית והנורמלית שבנרתיק, כשלאורך הזמן עלולה הקנדידה להתרבות, להתפשט ולהפוך לכרונית, תוך כדי החמרה בתסמינים.

הטיפול הקונבנציונלי המקובל במצבים של קנדידה בנרתיק כולל על פי רוב משחות אנטי פטרייתיות שניתן לרכוש אף ללא מרשם, ובמידה הטיפול איננו יעיל דיו ומביא לשיפור, נהוג לתת משחות המכילות סטרואידים להקלה על התסמינים. עם זאת, לעתים קרובות נוטות הנשים ללקות בזיהומים חוזרים, היות ומקורו של הזיהום נובע מפטריית הקנדידה שממוקמת במערכת העיכול בעוד שהטיפול בפטרייה מתמקד בדרך כלל בנרתיק בלבד.

תכנית טיפולית שנתפרת בשיתוף פעולה בין רופאים מומחים

בכל הנוגע לקנדידה בנרתיק, מרפאתו של ד"ר דיין נחשבת כיום למרכז היחידי בארץ שבו הנשים נבדקות הן על ידי רופא גינקולוג והן על ידי רופא פנימאי, תוך שהתכנית הטיפולית נקבעת לאחר היוועצות ביניהם. לא זו בלבד ששיתוף הפעולה בין הרופאים המומחים מוביל לחיסולה של הקנדידה בנרתיק, אלא שהוא גם מביא למיגורה המוחלט.

התכנית הטיפולית נבנית עבור כל מטופלת באופן פרטני, זאת לאחר בדיקה של גינקולוג וראיון אישי שמתקיים עם רופא פנימאי. מעטפת הטיפולים שמוענקת במרפאה מותאמת לאופי התסמינים שנתגלו בבדיקה, ויכולה לכלול, בין השאר, דיאטת קנדידה שמלווה בשינויים בהרגלי התזונה ואורח החיים, טיפול בהידרותרפיה, חימום גינקולוגי המשולב באוזון לחיטוי הנרתיק, עירוי של ויטמינים ומינרלים, טיפול בצמחי מרפא וכיוצא בזה.

• + כאב ואורתופדיה
  • + מחלות כרוניות
  • + סרטן
  • + גסטרו - מערכת העיכול
  • + אורולוגיה
  • + איזון סוכרת
  • + הידרוקולוניק
  • + טיפול באוזון
  • + טיפול בקנדידה
  • צור עמנו קשר.

צוות המומחים של מרכז ד"ר דיין עומד לרשותכם בכל עת,
    צרו עמנו קשר לתיאום פגישת ייעוץ.

שלחו פנייתכם >