יצירת קשר

שלח >

מה זה קנדידה במעיים

מהי הקנדידה?

טיפול בקנדידהפטריית הקנדידה מופיעה בקרב מרבית האוכלוסייה כחלק ממגוון החיידקים הנמצאים דרך קבע במעיים. מדובר בתופעה נורמאלית כל עוד מתקיים האיזון העדין בין אוכלוסיות החיידקים השונות. הפטרייה שוכנת דרך קבע בתוך חלל המעי, אך אינה יוצאת ומתפשטת מדופן המעי אל עבר מערכות אחרות בגוף, למעט מקרים חריגים בהם יישנו כשל תפקודי קשה במערכת החיסונית. עם זאת, אורח החיים המודרני, שאליו מתלווים לחץ נפשי, תזונה לקויה עשירה בפחמימות כמו גם טיפולים אנטיביוטיים וגורמים נוספים עלולים להוביל להפרת אותו איזון עדין במעיים ולהתרבותה של פטריית הקנדידה.

כחלק מתהליך חילוף החומרים מבצעת הקנדידה תהליך של התססת פחמימות, כשהתהליך כרוך בייצור כמויות משתנות של גזים ורעלנים שונים, העלולים לחלחל דרך דפנות המעי, ולהגיע באמצעות זרם הדם אל אברים שונים בגוף. תופעה זו עלולה לבוא לידי ביטוי בשורה ארוכה של תסמינים שונים. חשוב לדעת שהקנדידה עצמה אינה אחראית באופן ישיר לכל התסמינים הללו, כי אם הרעלנים הנוצרים במעי במהלך חילוף החומרים הטבעי של פטריית הקנדידה, וספיגת הרעלנים בזרם הדם הם אלו האחראים למעשה לשורת התסמינים השונים. עד כה זוהו בוודאות מעל ל- 100 רעלנים כגון חומצה טרטרית, גליוטוקסין, אצטאלדהיד וכדומה.

תהליך התסיסה של הקנדידה במעי עלולה לגרום לתחושת מלאות, כאבי בטן, הפרעה ביציאות וכדומה. פגיעה בדפנות או ברירית המעי עלולה להביא להפרעות אוטואימוניות כמו גם לתופעות אלרגיות שונות. יש לציין כי אחד מהתנאים המהווים קרקע פורייה להתפתחותה של הקנדידה הינו חוסר חמצן. במעיים של מטופלים הלוקים בעצירות מתמשכת שוררים תנאים של חוסר חמצן. על כן, אחד האמצעיים הטיפוליים החיוניים וההכרחיים ביותר לחיסול הקנדידה במעיים הוא הבאת המטופל למצב של התרוקנות יומיומית סדירה.

לסיכום, חשוב להדגיש שוב שפטריית הקנדידה מהווה חלק תקין ונורמאלי מפלורת המעי. עם זאת, זיהום סביבתי, שימוש ממושך בתכשירי אנטיביוטיקה, סטרואידים והורמונים, וכן תזונה לקויה המשולבת במתח נפשי ועצירות מתמשכת עשויים להוביל להפרת אותו איזון עדין בפלורת המעי, ולייצר את התנאים האידיאליים לצמיחתה של הקנדידה באופן בלתי מבוקר.

• + כאב ואורתופדיה
  • + מחלות כרוניות
  • + סרטן
  • + גסטרו - מערכת העיכול
  • + אורולוגיה
  • + איזון סוכרת
  • + הידרוקולוניק
  • + טיפול באוזון
  • + טיפול בקנדידה
  • צור עמנו קשר.

צוות המומחים של מרכז ד"ר דיין עומד לרשותכם בכל עת,
    צרו עמנו קשר לתיאום פגישת ייעוץ.

שלחו פנייתכם >